خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی اعلام كرد:

بیش از 75 درصد واحدهای صنعتی مشکل نقدینگی دارند

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۷۱

کمک های فنی و اعتباری بازسازی نوسازی کمک به تصفیه خانه ها و خوشه های صنعتی و ایجاد مشوق ها برای سرمایه گذاران جزو وظایف این سازمان نیست.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: بیش از 75 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی مشکل نقدینگی دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا فخرالله مولایی در نشست خبری که صبح امروز در سازمان صنایع کوچک و شهرك های صنعتی برگزار شد، با اشاره به وظیفه ذاتی این سازمان اظهار داشت:  ایجاد بستر و زیرساخت لازم برای حضور واحدهای صنعتی از رسالت های این سازمان است تا شرایط لازم را برای حضور سرمایه گذاران را فراهم کند و این سازمان در فرایند تولید هیچ دخالتی ندارد.

وی با بیان اینکه تامین نقدینگی و تهیه مواد اولیه و نیز واردات تکنولوژی برعهده سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نیست افزود: کمک های فنی و اعتباری بازسازی و نوسازی  تصفیه خانه ها و خوشه های صنعتی و ایجاد مشوق ها برای سرمایه گذاران جزو وظایف این سازمان نیست و ما خارج از وظایفمان این کارها را انجام داده ایم.

وی افزود: تامین نقدینگی به عهده بانکهاست و عمده ترین مشکلات واحدهای صنعتی به شمار می آید که پیش از 75 درصد از مشکلات این واحدها محسوب می شود.

مولایی با بیان اینکه براساس ماده 158 برنامه پنجم نهادهای خدمات رسان موظفند آب و برق و گاز و سایر خدمات را تا درب واحد صنعتی انتقال دهند خاطرنشان کرد: متاسفانه این ماده اجرایی نشده و باید نهادهای خدمات رسان به وظایف خود عمل کند.

وی با اشاره به ماده 29 بودجه 90 در ارتباط با بخشش جرایم و بدهی ها گفت:چرا معافیت های مالیاتی اجرا نمی شود.

به گفته وی اراضی ملی که در اختیار سازمان صنایع کوچک قرار می گیرد باید به قیمت منطقه ای باشد اما وزارت جهاد این اراضی را به قیمت کارشناسی به سازمان می دهد.

مولایی تصریح كرد: زمینی که در اختیار خریدار و صاحب سرمایه قرار می گیرد باید سند زده شود اما این اراضی به صورت اجاره ای 100 ساله به شرط تملیک واگذارمی شود و تمامی این قوانین برای جذب سرمایه گذار مشکل ایجاد می کند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بیش از 90 درصد از پروژه های زیرساختی ما موفق بوده است اما مهمترین چالش شهرک های صنعتی در حال حاضر عدم هماهنگی نهادهای خدمات رسان است.

وی گفت: معافیت های مالیاتی نباید تنها برای مناطق محروم و غیره برخوردار لحاظ شود بلکه باید برای مناطقی مانند شمس آباد، عباس آباد و پرند هم که فاصله زیادی با تهران ندارند در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به پروژه های قابل افتتاح در دهه فجر این سازمان افزود: 257 پروژه زیربنایی با صرف اعتبا970 میلیارد ریال، تعداد 275 واحد صنعتی با سرمایه گذاری 10791میلیارد ریال و میزان اشتغال 10251 نفر در زمینه برق الکترونیک کامپیوتر نساجی،‌شیمیایی، غذایی به بهره برداری می رسد.

او همچنین گفت: 8 واحد تصفیه خانه با گنجایش 7 هزار و 525 متر مکعب شبانه روزی و اجرای شبکه توزیع آب خطوط انتقال به طول 45 کیلومتر و سرمایه گذاری 13 میلیارد ریال و نیز اجرای 17 هزار و 170 متر مربعی مخازن بتنی آب با سرمایه گذاری 26 میلیارد ریال ونیز چندین پروژه دیگر در این دهه افتتاح خواهد شد.

مولایی با بیان اینکه هم اکنون 911 شهرک صنعتی فعال در کشور وجود دارد گفت: حدود 620 هزار نفر در این شهرک ها مشغول به کارند و 30 هزار واحد صنعتی در این شهرک ها وجود دارد که از این میزان 26 هزار تایی آن فعال است.

معاون وزیر صنعت و معدن و تجارت تصریح کرد: 455 شهرک و ناحیه صنعتی در مرداد 84 به 911 شهرک در سال 91 رسیده که افزایش صددرصدی را نشان می دهد.

همچنین شهرک های تخصصی از 34 واحد در سال 84 به 49 واحد در سال 91 رسیده است که 44 درصد افزایش داشته است.

وی گفت: آمار تصفیه خانه های به بهره برداری رسیده از 11 هزار و 908 واحد در سال 84 به 29 هزار و 261 واحد در سال 91 رسیده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز