خبرگزاری کار ایران

معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران:

همایشهای مرتبط با برند در کشور ساماندهی می شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۲۵

اهمیت حوزه برند و توجه ویژه به این مقوله در جهت بهبودعملکرد سازمان موجب تقسیم کار تخصصی بین واحدهای مرتبط سازمان شده است.

پانزدهمین جلسه کمیسون تخصصی نشان تجاری(برند) با حضور نمایندگان دستگاه های عضو شامل وزارت جهاد کشاورزی، وزارت دادگستری، سازمان ثبت اسناد و املاک، اتاق تعاون مرکزی و اتاق بازرگانی و صنایع و معادن وکشاورزی ایران به ریاست معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد. 

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای جلسه کرمانشاهی، معاون كل سازمان توسعه تجارت ایران گزارش مختصری از فعالیت های انجام شده توسط کمیسیون و دبیرخانه کمیسیون در سال های گذشته ارائه كردند و برنامه های کمیسیون را جهت  توسعه و ارتقاء فرهنگ برند  در کشور تبیین كردند.

 وی افزود:اهمیت حوزه برند و توجه ویژه به این مقوله در جهت بهبودعملکرد سازمان موجب تقسیم کار تخصصی بین واحدهای مرتبط سازمان شده است.

 کرمانشاهی افزود: بر اساس تقسیم کار انجام شده امور مربوط به برندهای کالایی و حلال باهمکاری دفتر صادرات کالا، برند بنگاه ها  باهمکاری دفتر امور بنگاه ها، برند حوزه خدمات باهمکاری دفتر صادرات خدمات، برند حوزه خدمات بازرگانی  باهمکاری دفتر خدمات بازرگانی و برندسازی در حوزه ملی باهماهنگی دفتر برنامه ریزی تجاری انجام می پذیرد.

وی خاطر نشان كرد: امور مربوط به هماهنگی میان این دفاتر و برنامه ریزی کار کمیسیون و کمیته علمی نیز از طریق دبیرخانه کمیسیون تخصصی نشان تجاری پی گیری می شود.

همچنین كرمانشاهی از جمله فعالیت های انجام شده در این زمینه را ساماندهی همایشهای مرتبط با برند در کشورو الزام شرکت ها به اخذ مجوز از کمیسیون و همکاری ونظارت کمیسیون بر نحوه برگزاری این رویدادها، برگزاری کارگاه های آموزشی برند در استان ها، تعیین اعضا و برگزاری جلسات کمیته علمی برند، بررسی استاندارد بین المللی ایزو 10668  و کار بر روی بومی سازی این استاندارد جهت استفاده در کشور، تشویق و همکاری با تشکل ها و اتحادیه ها جهت ثبت علائم جمعی و جغرافیایی(از جمله علامت ارگانیک ایران) عنوان كرد.

بنا بر این گزارش، در ادامه جلسه اعضای کمیسیون نقطه نظرات خود را در خصوص موارد مرتبط با برند در کشور و لزوم کار بر روی بسته بندی، برندسازی و تبلیغات بویژه در خصوص برندهای جمعی و جغر افیایی و برندهای ملی وضرورت طرح شعار ملی در مورد برند کشوری مطرح  كردند.

در پایان جلسه نسبت به موضوعات روز و درخواست های واصله به کمیسیون تصمیم گیری شد. بر این اساس مقرر شد  دبیرخانه کمیسیون ضمن  مشارکت در برپایی همایش های تخصصی مرتبط با برند، بصورت دقیق و جزئی بر برنامه های همایش ها و اقدامات انجام شده نظارت داشته باشد و پس از انجام همایش ها نیز پس از ارزیابی کیفیت برگزاری همایش و ارائه گزار ش مربوطه به اعضای محترم کمیسییون، در خصوص اعطای مجوزهای بعدی  اتخاذ تصمیم شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز