خبرگزاری کار ایران

ظرف ۵۲ ماه انجام می‌شود:

طرح توسعه فاز 11 پارس جنوبی هم به پتروپارس واگذار شد

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۴۷

بر اساس این قرارداد ساخت و نصب دو سکوی سرچاهی (پایه و عرشه) و حفر ۱۲ حلقه چاه در هر سکوی سرچاهی در دستور کار قرار گرفته و دو خط لوله ۳۲ اینچ هر یک به طول حدود ۱۳۵ کیلومتر جهت انتقال گاز به خشکی ساخته می‌شود.

طرح توسعه فاز ۱۱ میدان گازی پارس جنوبی به عنوان آخرین پروژه باقی‌مانده از این میدان، در قالب قرارداد بیع متقابل به شرکت پتروپارس واگذار شد.
به گزارش ایلنا، مدیر پیگیری پروژه‌های پتروپارس با اعلام این خبر افزود: در پی عملکرد موفق شرکت پتروپارس و پیشرفت چشمگیر در فازهای ۱۲ و ۱۹، قرارداد توسعه فاز ۱۱ میان شرکت نفت و گاز پارس به نمایندگی از شرکت ملی نفت ایران و شرکت پتروپارس به امضا رسید.
هادی میرباقری با اشاره به حضور پتروپارس از ابتدا تا انتهای میدان پارس جنوبی، اظهار داشت: شرکت پتروپارس از آغاز فعالیت پارس جنوبی با هدف خودکفایی و انتقال دانش به شرکت‌های ایرانی حضور داشت و توانست با موفقیت فازهای ۱، ۴و۵، و ۶و۷و۸ را به سرانجام برساند و اکنون نیز طی قراردادی در قالب بیع متقابل و در مدت ۵۲ ماه مامور اجرای آخرین فاز این میدان مشترک شده است.
وی افزود: بر اساس این قرارداد ساخت و نصب دو سکوی سرچاهی (پایه و عرشه) و حفر ۱۲ حلقه چاه در هر سکوی سرچاهی در دستور کار قرار گرفته و دو خط لوله ۳۲ اینچ هر یک به طول حدود ۱۳۵ کیلومتر جهت انتقال گاز به خشکی ساخته می‌شود.
این مدیر نفتی، تولید روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز ترش و ۸۰ هزار بشکه می‌عانات گازی را از محصولات فاز ۱۱ ذکر کرد و گفت: ساخت تاسیسات دریافت و جداسازی و تثبیت می‌عانات و مخازن ذخیره می‌عانات در خشکی و ساخت و نصب تاسیسات صادرات می‌عانات گازی (SBM) از دیگر اجزای این قرارداد است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز