خبرگزاری کار ایران

به زودی توسط وزیر نفت دولت یازدهم:

شتاب در تزریق پول به پارس جنوبی/ تولید از بخش نخست فاز ١٢در نیمه دوم امسال

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۰۹

هدف اصلی تولید هر چه سریع تر از ذخایر گاز این میدان است بنابراین باید فعالیت ها روی فازهایی که در کوتاه مدت امکان تولید گاز دارند مانند فازهای ١٢، ١٧ و ١٨ و ١٥ و ١٦ متمرکز شود و فعالیت بر روی فازهایی مثل فاز ١٤ و ٢٢ تا ٢٤ در مراحل بعدی توسعه قرار خواهد گرفت.

وزیر نفت دولت تدبیر و امید به بهره برداری رسیدن فازهای پارس جنوبی را از اولویت های وزارت نفت اعلام کرد و افزود: منابع مالی مورد نیاز به منظور تسریع در عملیات توسعه فازهای باقیمانده با شتاب انجام شود.

به گزارش ایلنا، بیژن زنگنه، وزیر نفت دولت تدبیر و امید پنجشنبه ٣١ مرداد در صدر هیاتی از مدیران و معاونان شرکت ملی نفت ایران از آخرین وضعیت توسعه طرح های پارس جنوبی بازدید کرد.

وزیر نفت در این سفر پس از بازدید از فاز ١٢ پارس جنوبی در جمع مدیران و مجریان این فاز با تاکید بر تسریع در عملیات اجرایی آن گفت: هدف اصلی ما تولید به موقع گاز از این فاز به عنوان بزرگ ترین پروژه توسعه در منطقه است و امیدواریم با بهره برداری از آن دل مردم شاد و انتظار آنها برای برداشت گاز از میدان مشترک گازی را برآورده سازیم.

زنگنه با اشاره به اقدامات بسیاری که برای بهره برداری از فازهای باقیمانده پارس جنوبی انجام شده است، افزود: هدف اصلی تولید هر چه سریع تر از ذخایر گاز این میدان است بنابراین باید فعالیتها روی فازهایی که در کوتاه مدت امکان تولید گاز دارند مانند فازهای ١٢، ١٧ و ١٨ و ١٥ و ١٦ متمرکز شود و فعالیت بر روی فازهایی مثل فاز ١٤ و ٢٢ تا ٢٤ در مراحل بعدی توسعه قرار خواهد داشت.

وزیر نفت تصریح کرد: تولید بیشتر از میدان پارس جنوبی علاوه بر تقویت روحیه ملی، تاثیر مستقیم در زندگی مردم و تامین نیازهای کشور موجب ارتقا جایگاه ایران در جهان انرژی خواهد شد.

زنگنه یادآور شد: پارس جنوبی نیازمند تلاش بیشتری است و همه ارکان اعم از کارفرما و پیمانکاران باید همه تلاش خود را برای رفع مشکلات توسعه این میدان بسیج کنند.

وزیر نفت با تاکید بر این که توسعه پارس جنوبی در اولویت کارهای وزارت نفت قرار خواهد داشت، اظهار کرد: تلاش می کنیم منابع مالی مورد نیاز به منظور تسریع در عملیات توسعه فازهای باقیمانده با شتاب انجام شود.

وی خطاب به پیمانکاران طرح های توسعه پارس جنوبی گفت: دولت تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات پارس جنوبی انجام خواهد داد اما انتظار این است که پیمانکاران نیز مشکلات خودشان را خود حل کنند و به فکر تامین منابع مالی مورد نیازشان باشند.

در ادامه سفر مهندس اکبری، مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت توسعه فاز ١٢ گفت: این پروژه در سه بخش خشکی، فراساحل و حفاری در مجموع پیشرفت ٩٠,٧٨ درصدی دارد.

اکبری افزود: هم اکنون پیشرفت بخش خشکی به ٩١,٨١ درصد، بخش فراساحل ٩٤.٩ درصد و حفاری ٨٣.٥٣ درصد رسیده است.

مجری طرح توسعه پارس جنوبی در شرکت پتروپارس با اشاره به تولید از بخش نخست فاز ١٢در نیمه دوم امسال : تاکنون ٢٥ حلقه چاه در این فاز حفاری و تکمیل شده که ١٨ حلقه آن آماده تولید است، همچنین سه خط لوله زیردریایی انتقال گاز احداث شده که یک خط لوله راه اندازی و آماده سرویس دهی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز