خبرگزاری کار ایران

پس از ٢٥ روز تعلیق؛

صادرات نفت عراق به ترکیه از سر گرفته شد

asdasd
کد خبر : ۹۰۰۴۶

نفت برداشت شده از میدان‌های نفتی منطقه کردستان عراق با خط لوله کرکوک-جیحان به بندر جیحان ترکیه صادر و از آنجا روانه بازارهای جهانی می شود، با توقف صادرات نفت منطقه کردنشین از آوریل گذشته، حجم انتقال نفت خام با خط لوله صادراتی کرکوک-جیحان به پایین تر از روزانه ٣٠٠ هزار بشکه رسیده است.

صادرات نفت خام عراق به ترکیه با خط لوله کرکوک-جیحان پس از ٢٥ روز توقف به دلیل آسیب های وارده و نشت نفت، دوشنبه (٢٤ تیر) از سر گرفته شد.

به گزارش ایلنا، شرکت دولتی بوتاش، اپراتور خطوط لوله نفت و گاز در ترکیه و منابع صنعتی روز گذشته اعلام کردند: صادرات نفت خام میدان های کرکوک در شمال عراق به بندر جیحان ترکیه با خط لوله کرکوک-جیحان و بارگیری محموله های نفتی در این پایانه نفتی از سر گرفته شده است.

انتقال نفت خام با خط لوله صادراتی کرکوک-جیحان به دلیل نشت نفت در منطقه عین الجهش واقع در ٢٩٠ کیلومتری شمال غرب بغداد، از ٢١ ژوئن (٣١ خرداد) به حال تعلیق در آمده بود.

یک سخنگوی شرکت بوتاش اعلام کرد: صادرات نفت خام عراق به ترکیه با خط لوله کرکوک-جیحان پس از تعمیر آسیب های وارده و جلوگیری از نشت نفت در بخش عراقی خط لوله، حدود ساعت ٩:٠٠ شب به وقت لندن از سر گرفته شد.

سخنگوی بوتاش گفت: دو خط لوله صادرات نفت کرکوک- جیحان که به موازات یک دیگر قرار دارند، هم اکنون فعال هستند و عملیات انتقال نفت خام از میدان های کرکوک در شمال عراق به بندر جیحان ترکیه در حال انجام است.

وی بدون اشاره به حجم انتقال نفت خام از طریق خط لوله کرکوک-جیحان، اعلام کرد: هم اکنون به منظور آزمایش تنها یکی از این دو خطوط لوله عملیات انتقال نفت خام را انجام می دهد.
یک معامله گر بازار نفت در این باره به پلاتس گفت: صادارت نفت خام عراق به ترکیه از سر گرفته شده و بارگیری محموله های نفتی در بندر جیحان نیز آغاز شده است.

این معامله گر با بیان این که صادرات نفت خط لوله کرکوک-جیحان از سه شنبه (٢٥ تیر) از سر گرفته شده است، گفت: بارگیری محموله های نفتی از چهارشنبه (٢٦ تیر) نیز آغاز خواهد شد.

یک معامله گر دیگر بازار نفت نیز از سرگیری صادرات نفت خام خط لوله کرکوک-جیحان در پایانه بوتاش و بندر جیحان ترکیه را تایید کرد.

صادرات نفت خام با خط لوله کرکوک-جیحان که ظرفیت انتقال روزانه یک میلیون و ٦٠٠ هزار بشکه نفت خام را دارد، بارها به دلیل مشکلات فنی و حمله های خرابکارانه متوقف می شود.

نفت برداشت شده از میدان های نفتی منطقه کردستان عراق با خط لوله کرکوک-جیحان به بندر جیحان ترکیه صادر و از آنجا روانه بازارهای جهانی می شود، با توقف صادرات نفت منطقه کردنشین از آوریل گذشته، حجم انتقال نفت خام با خط لوله صادراتی کرکوک-جیحان به پایین تر از روزانه ٣٠٠ هزار بشکه رسیده است.

خط لوله صادرات نفت عراق به ترکیه که یک چهارم نفت عراق را صادر می‌کند، به طور میانگین روزانه ٣٠٠ تا ٣٥٠ هزار بشکه نفت را از میدان های نفتی کرکوک در شمال عراق به بندر جیحان ترکیه انتقال می‌دهد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز