خبرگزاری کار ایران

یك کار‌شناس ارشد نیروگاه حرارتی خوشیدی:

تحریم‌ها بر فناوری نانو ایران بی‌تاثیر بوده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۴

«یکی از این طرح‌ها لامپ‌های القایی است که با ترکیبات نانو و استفاده از گازهای نجیب بدون استفاده ازحتی یک کیلو وات انرژی کارمی‌کند.»

کار‌شناس ارشد نیروگاه حرارتی خورشیدی گفت: به دلیل استفاده از محصولات داخلی در فناوری نانو تحریم ها نمی توانند در پیشرفت فعالیت های نانو تاثیرگذا باشند.

مهدی جزینی کار‌شناس ارشد نیروگاه حرارتی خوشیدی، در حاشیه همایش تخصصی فناوری نانو در صنعت برق و انرژی در گفتگو با خبرنگار ایلنا پیرامون حضور در این همایش اظهار داشت: نیروگاه ما با سه طرح در همایش فناوری نانو در صنعت برق و انرژی شرکت کرده است.

کار‌شناس ارشد نیروگاه خورشید گرمایی خلایی با توضیح طرح‌ها پرداخت و افزود: یکی از این طرح‌ها لامپ‌های القایی است که با ترکیبات نانو و استفاده از گازهای نجیب بدون استفاده ازحتی یک کیلو وات انرژی کارمی‌کند.

وی دیگر طرح شرکت کننده را استفاده از فناوری نانو در ساخت سلول‌های خورشیدی اعلام کرد و افزود: با استفاده از ترکیبات نانو که به صورت گرمایی کار می‌کنند می‌توانیم برآیند کار را تا ۶۰ درصد افزایش دهیم.

جزینی افزود: دیگر طرح شرکت کننده بهینه سازی دستگاه‌های تزریق پلاستیک است که با استفاده از المنتهای الکتریکی و یک مخزن روغنی انجام می‌شود.

وی در پایان به استفاده از پتانسیل‌های داخلی در تولید ترکیبات نانو اشاره کرد و تحریم‌ها را در فعالیت نانو بی‌تاثیر دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز