خبرگزاری کار ایران

رییس كمیسیون انرژی مجلس:

اصلاح قیمت حامل‌های انرژی بدون اجرای فاز دوم هدفمندی راهگشا نیست

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۳۱

«باید در مرحله بعدی قانون هدفمند كردن یارانه‌ها به درآمدهای ارزی و تراز ارزی در تحول اقتصادی توجه كنیم و مكمل‌های طرح هدفمندی یارانه‌ها را در ۶ محور دیگر به درستی اجرا كنیم تا پاسخ درستی از اجرای این طرح به دست آید.»

رییس كمیسیون انرژی مجلس با بیان اینكه در شاخص‌های كلان اقتصادی از جمله تورم و رشد اقتصادی به جایگاه مطلوب نرسیده‌ایم، گفت: اجرای هفت مرحله طرح قانون هدفمند كردن یارانه‌ها در شرایط كنونی می‌تواند راهگشا باشد، اما ادامه آن و اجرای فاز دوم شرایط خاص خود را می‌طلبد و اجرای تنها این شرط كه قیمت‌ حامل‌های انرژی اصلاح شود، نمی‌تواند راهگشا باشد.

به گزارش ایلنا، مسعود میركاظمی درباره بهترین سناریوی اجرای طرح هدفمندسازی یارانه‌ها درسال جاری افزود: سناریوهای مختلفی برای اجرای فاز دوم هدفمندسازی یارانه‌ها وجود دارد كه هركدام دارای مزایا و معایبی است اما بهترین روش، سناریویی خواهد بود كه كمترین آسیب را به بخش تولید وارد كرده و آن‌را حمایت كند.
رییس كمیسیون انرژی مجلس گفت: تمام مشكلات اقتصادی كشور به تحریم‌ها برنمی‌گردد و اگر بخواهیم رشد اقتصادی را افزایش دهیم، باید هفت مرحله قانون هدفمندی یارانه‌ها را به صورت هماهنگ پیش ببریم.
وی افزود: افزایش قیمت كالاهای یارانه‌ای دولت باید به نحوی صورت گیرد كه كمترین اثر را در هزینه تمام شده سایر كالاها و تولیدات كشور داشته باشد. به عنوان مثال بنزین به نسبت گازوییل اثر كمتری بر روی تولید دارد و یا گرفتن پول بیشتر از پرمصرفان گاز خانگی اثری بر هزینه تمام شده تولیدات داخلی ندارد، پس دولت می تواند با افزایش قیمت در این بخش ها، درآمد پیش‌بینی شده از این طرح را كسب كند.
میركاظمی گفت: باید در مرحله بعدی قانون هدفمند كردن یارانه‌ها به درآمدهای ارزی و تراز ارزی در تحول اقتصادی توجه كنیم و مكمل‌های طرح هدفمندی یارانه‌ها را در ۶ محور دیگر به درستی اجرا كنیم تا پاسخ درستی از اجرای این طرح به دست آید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز