خبرگزاری کار ایران

سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس در گفت و گو با ایلنا:

ادامه كاهش بهای نفت درآمدهای بودجه را به چالش‌ می‌كشاند

asdasd
کد خبر : ۷۸۰۱۸

«در حال حاضر سیاست گذاری‌های دولت در جهت صادرات بنزین و راه‌اندازی پالایشگاه‌های بنزین و پتروشیمی است تا از خام فروشی نفت خام جلوگیری شود ولی در شرایط كنونی صادرات بنزین در حدی نیست كه بتواند كاهش قیمت نفت را جبران كند.»

سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس گفت: با توجه به اینكه لایحه بودجه 92 براساس نفت 95 دلاری بسته شده است ادامه روند كاهش بهای نفت می‌تواند برای درآمدهای بودجه چالش‌ برانگیز باشد و كاهش منابع عمومی را داشته باشیم.

«حسین امیری خامكانی» سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس در گفت‌و گو با خبرنگار ایلنا ضمن بیان این مطلب تصریح كرد: در صورت عدم مدیریت صحیح دولت در جلوگیری از كاهش قیمت نفت، این امر می تواند اثرات نامطلوبی بر اقتصاد كشور داشته باشد، ضمن اینكه دولت بایستی به تسهیل و روان سازی صادرات سایر كالاهای صادراتی كشور همچون زعفران، پسته و یا منابع معدنی توجه ویژه نشان دهد تا بتواند تا حدودی كاهش قیمت نفت را جبران كند.

عضو كمیسیون انرژی خاطر نشان كرد: در حال حاضر سیاست گذاری های دولت در جهت صادرات بنزین و راه‌اندازی پالایشگاه های بنزین و پتروشیمی است تا از خام فروشی نفت خام جلوگیری شود ولی در شرایط كنونی صادرات بنزین در حدی نیست كه بتواند كاهش قیمت نفت را جبران كند.

امیری خامكانی بیان كرد: هرچند بخشی از كاهش قیمت نفت در اثر تغییرات فصلی است اما با این حال عمده ترین علت آن شایعه افزایش تولید نفت عراق و عربستان است.

وی در ادامه افزود: دولت باید سعی كند از طریق دیپلماسی فعال و اثرگذار در اوپك در تثبیت تولید و قیمت نفت بكوشد.

سخنگوی كمیسیون انرژی مجلس در پاسخ به میزان موفقیت ایران در كسب دبیر كلی اوپك گفت: هرچند عربستان و عراق نیز خواهان این پست هستند اما اگر دولت به این جایگاه به صورت فراجناحی و فراسیاسی نگاه كند و كارشناسی كه دارای محبوبیت بین المللی و سوابق تخصصی باشد را به اوپك معرفی كند، شانس احراز این مقام برای ایران افزایش خواهد یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز