خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت خواستارشد؛

حذف بروكراسی آزاردهنده از صنعت نفت

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۶۳

حذف بوروکراسی آزاردهنده اداری و طولانی شدن فرآیند انجام پروژه ها که از مشکلات جدی صنعت نفت ایران است و در سال ٩٢ باید در این حوزه تحولی اساسی و حماسی ایجاد شود و نکته دوم، توجه ویژه به مبحث جهاد خودکفایی و تکیه بر تجهیزات ساخت داخل و تقویت سازندگان و پیمانکاران ایرانی است که مدیران باید به صورت خاص این مبحث را دنبال کنند.

وزیر نفت بروكراسی آزاردهنده كه موجب طولانی شدن فرایند انجام پروژه ها می شود را از مشكلات جدی صنعت نفت خواند.

به گزارش ایلنا، در همایش تبیین سیاست های وزارت نفت در سال ٩٢ كه عصر روز گذشته با حضور رستم قاسمی، برگزار شد، در تشریح عملکرد سال ۹۱ وزارت نفت و تبیین سیاستهای سال جدید این وزارتخانه گفت: مدیران و کارکنان صنعت نفت حق ورود به مسائل سیاسی و به کارگیری اموال بیت المال برای تبلیغ به سود یا ضرر نامزدهای انتخاباتی را ندارند.
قاسمی ضمن بر شمردن فعالیت های چشم گیر صنعت نفت در سال ٩١ افزود: قضاوت در خصوص عملکرد صنعت نفت زمانی واقع بینانه خواهد بود که تمام شرایط تحریم و سایر عوامل موجود در نظر گرفته شود.

وی گفت: ما با وجود شرایط تحریم در سال ٩١ بیش از ٢٤ میلیارد دلار جذب سرمایه در بخش بالادستی صنعت نفت داشته ایم که این رقم سرمایه گذاری بی نظیر است.

وزیر نفت همچنین ضمن تأکید بر اهمیت پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند، راه اندازی این پالایشگاه را یک واقعه تاریخی در صنعت نفت قلمداد کرد و افزود: با وجود اینکه به دلیل تحریم، پیمانکاران خارجی تعهدات خود را در خصوص این پروژه به انجام نرساندند، با همت کارکنان صنعت نفت و تلاش شبانه روزی در سخت ترین شرایط ممکن، این پالایشگاه راه اندازی شد و در مدار تولید قرار گرفت.

قاسمی، حضور پررنگ ایران در میادین مشترک را یکی دیگر از اقدامات چشم گیر صنعت نفت در سال گذشته قلمداد کرد و گفت: در حالی که در گذشته نه چندان دور ایران حداکثر دارای ٨ دکل فعال برای حفر میادین دریایی در حوزه خلیج فارس بود و غالب این دکلها به صورت استیجاری فعالیت می¬کردند، اکنون ما حداقل ٢٠ دکل دریایی فعال در این حوزه داریم که اغلب آنها در مالکیت ایران هستند.

وی افزود: فعالیت و سرمایه گذاری در میادین مشترک و تأسیسات مرتبط با آنها در نهایت به سود کشور است به طوری که فقط با صدور گاز دو فاز از پارس جنوبی به عراق، که حداکثر تا ٢ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید، سالیانه حدود ٥ میلیارد دلار درآمد ارزی خواهیم داشت.

قاسمی به ثبت رکورد تولید روزانه ٧٥٠ میلیون متر مکعب گاز در زمان اوج مصرف در سال ٩١ اشاره کرد و گفت: علاوه بر اینکه با تلاش شبانه روزی کارکنان و برنامه ریزی ها و پیش بینی های دقیق انجام گرفته، در این سال هیچگونه مشکلی در تأمین مصرف گاز خانگی و صنعتی نداشته ایم، قراردادهایی نیز برای صادرات گاز ایران به کشورهای همسایه منعقد شده است که این قراردادها منافع طرفین را تأمین خواهد کرد.

وزیر نفت شرایط تحریم را شرایطی سخت ولی پیش برنده خواند و گفت: در این شرایط پیمانکارانی که از لحاظ ساختار ضعیف بودند و توان اجرای مگاپروژه های صنعت نفت را نداشتند، تبدیل به پیمانکارانی توانمند و دارای استانداردهای بین المللی صنعت نفت شدند و اکنون پروژه های بسیار عظیم ما را پیمانکاران داخلی انجام می دهند، گرچه هنوز ضعف هایی وجود دارد.

قاسمی در ادامه به نامگذاری سال ٩٢ توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: حضور حماسی مردم به ویژه کارکنان صنعت نفت در انتخابات پیش رو، مهم ترین محور و مصداق « حماسه سیاسی » است و در این برهه زمانی حساس، چشم تمام جهان به مردم ایران است که چگونه همانند گذشته حماسه آفرینی می کنند.

وی با تأکید بر اینکه وزارت نفت یک سازمان کاملاً فنّی و اقتصادی است و تمام کارکنان باید توان خود را در این راستا صرف کنند، افزود: مدیران و کارکنان صنعت نفت حق ورود به مسائل سیاسی و به کارگیری اموال بیت المال برای تبلیغ به سود یا ضرر نامزدهای انتخاباتی را ندارند و قدر مسلم این است که در انتخابات آینده هر کس را مردم انتخاب کنند، رییس جمهور کشور خواهد بود.

وزیر نفت «حماسه اقتصادی» در صنعت نفت را به معنی کار انقلابی و جهادگونه در همه عرصه های این صنعت دانست و گفت: بر دو نکته ویژه در این خصوص تاکید می کنم که با تحقق آنها این حماسه در صنعت نفت تحقق می یابد: نخست؛ حذف بوروکراسی آزاردهنده اداری و طولانی شدن فرآیند انجام پروژه ها که از مشکلات جدی صنعت نفت ایران است و در سال ٩٢ باید در این حوزه تحولی اساسی و حماسی ایجاد شود و نکته دوم، توجه ویژه به مبحث جهاد خودکفایی و تکیه بر تجهیزات ساخت داخل و تقویت سازندگان و پیمانکاران ایرانی است که مدیران باید به صورت خاص این مبحث را دنبال کنند.

قاسمی افزود: با عنایت به شرایط موجود و سیاست حمایتی وزارت نفت از تولید داخل، این تجهیزات حتی اگر اندکی نسبت به مشابه خارجی خود از کیفیت پایین تر و قیمت تمام شده بالاتری برخوردار باشند، در مسیر توسعه منطقی بوده و مورد حمایت واقع خواهند شد.

وی در ادامه ضمن تأکید بر اینکه طرح تحول در صنعت نفت نقشه راه ماست، افزود: تغییر ساختار و سازمان وزارت نفت و شرکتهای تابع با توجه به نیازهای روز صنعت نفت و محوریت آخرین تغییرات مورد تأکید دولت به ویژه در حوزه خصوصی سازی و همچنین اصلاح ساختار حقوقی و قراردادهای صنعت نفت از اقدامات کلیدی ما در قالب این طرح است.

وزیر نفت در خصوص اهمیت وجود مدیریت کارآمد در صنعت نفت افزود: دستورها و تدابیر مدیران بدون هیچ حرفی لازم الاجرا بوده و در صورتی که اشکالی در آن به نظر آید، مخاطب دستور موظف است در اسرع وقت در خصوص اصلاح آن مذاکره نماید و در غیر اینصورت حتی اجرای با اشکال دستور در برابر مسکوت گذاشتن آن تکلیف می باشد و تخطی از این روال غیر قابل پذیرش است.

قاسمی در خاتمه تأکید کرد: دولت دهم تا آخرین روز در انجام مأموریت های محوله مصمم و روند پیشرفت و انجام کارها تا آخرین لحظه ادامه خواهد داشت.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز