خبرگزاری کار ایران

وزیر نفت با رد شایعه کاهش تولید نفت اعلام کرد:

تولید نفت ایران 4 میلیون بشکه در روز است

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۰۹

قاسمی با رد گزارش‌های منتشر شده درباره کاهش تولید نفت کشور به زیر سه میلیون بشکه در روز،تولید نفت ایران را 4 میلیون بشکه در روز اعلام کرد.

وزیر نفت ایران اعلام کردصادرات نفت کشور تاثیر بسزایی روی قیمت نفت در بازارهای جهانی دارد و جمهوری اسلامی ایران در صورت افزایش فشار تحریم ها،صادرات نفت خود را قطع خواهد کرد.

 به گزارش ایلنا، رستم قاسمی، وزیر نفت ایران در کنفرانس انرژی در دوبی گفت: اگر تحریم‌ها تشدید شود ما نفت‌مان را برای خود نگه می‌داریم و صادر نخواهیم کرد.

قاسمی تاکید کرد: مقدار صادرات نفت ما هرچه باشد، تاثیر زیادی روی قیمت‌ها دارد.

 او با بیان اینکه  با وجود تحریم اتحادیه اروپا علیه صادرات نفت ایران و تحریم مالی آمریکا که باعث کاهش خرید مشتریان نفت ایران شده، عنوان کرد:ما هیچ مشکلی در تولید یا صادرات نفت نداریم؛ایران هیچ کدام از میادین نفتی خود را تعطیل نکرده است.

به گفته وی تهران برای ادامه مسیر بدون درآمدهای نفتی دارای یک "طرح شماره دو" است.

وزیر نفت عنوان کرد: ما یک طرح برای اداره کشور بدون درآمدهای نفتی آماده کرده ایم. تاکنون ما هیچگونه مشکل جدی نداشته ایم اما اگر تحریم‌ها تشدید شود ما سراغ "طرح شماره دو" (پلان بی) خواهیم رفت.

 قاسمی با بیان اینکه نبود نفت ایران در بازار قیمت نفت را بالا خواهد برد، خاطرنشان ساخت: اگر شما تحریم‌ها را افزایش دهید ما صادرات نفت به جهان را قطع خواهیم کرد. ما امیدواریم این اتفاق رخ ندهد زیرا مردم عادی از آن لطمه خواهند دید. ما نمی‌خواهیم شاهد مشکلات مردم اروپا و آمریکا باشیم.زیرا ایران خواهان یک قیمت منطقی برای نفت است و به دنبال افزایش قیمت نیست.

 قاسمی یادآورشد: بخش مهمی از تولید فعلی نفت ایران در داخل کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد زیرا ظرفیت پالایش داخلی از 1.5 میلیون بشکه در روز به دو میلیون بشکه رسیده است.

 وی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه در صورت توقف صادرات نفت ایران قیمتهای جهانی چقدر افزایش خواهد یافت، گفت: ما نمی توانیم دقیقا پیش‌بینی کنیم، اما اگر میلیونها بشکه نفت ایران از بازار حذف شود، این افزایش قیمت طبیعی است.

او افزود: ایران به دلیل افزایش مصرف محصولات تصفیه شده که قبلا مجبور به واردات آنها بود، مقدار بیشتری از نفت تولیدی خود را در داخل کشور استفاده می‌کند. با گسترش ظرفیت پالایش در کشور ایران دیگر نیازی به واردات محصولاتی مانند بنزین و گازوئیل ندارد.

 قاسمی تصریح کرد: در حال حاضر، ما فرآورده نفتی وارد نمی‌کنیم و مصرف نفت در ایران در سطح بالایی است. مصرف روزانه بنزین ما 90 میلیون لیتر در روز است.

وزیر نفت با اشاره به اینکه تحریم‌های اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر منع واردات گاز طبیعی ایران، هیچ تاثیری بر تولید گاز ایران نداشته است،با رد گزارش‌های منتشر شده درباره کاهش تولید نفت کشور به زیر سه میلیون بشکه،‌ تولید نفت ایران را چهار میلیون بشکه در روز اعلام کرد و گفت:هم اکنون تولید نفت ایران چهار میلیون بشکه در روز است.

 وی افزود: نفت یک مسئله تجاری است نه یک مسئله سیاسی. زمانی که قیمت نفت افزایش می‌یابد، به نفع برخی از کشورها است. ما نمی‌خواهیم قیمت نفت افزایش پیدا کند. نفت باید یک قیمت منطقی داشته باشد.

 وزیر نفت گفت: با وجود تلاشهای کشورهای غربی برای جلوگیری از فروش نفت ایران در حال حاضر با ظرفیت کامل نفت تولید می‌کند.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز