خبرگزاری کار ایران

افزایش قیمت نفت به ١٤٠ دلار برای هر بشکه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۲۸

بحران سوریه به شدت بر قیمت های نفت سایه خواهد افکند و در صورت حمله نظامی آمریکا و غرب به سوریه، قیمت نفت به ١٤٠ دلار برای هر بشکه افزایش خواهد یافت همچنین با گسترش و سرایت این حمله به دیگر مناطق خاورمیانه، ممکن است بهای نفت به ٢٠٠ دلار برای هر بشکه نیز برسد.

 کارشناسان نفتی کویت بر این باور هستند که در صورت حمله نظامی غرب به سوریه و سرایت آن به دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه، بهای نفت به ٢٠٠ دلار برای هر بشکه افزایش خواهد یافت.

 به گزارش ایلنا، یک کارشناس استراتژی های نفت گفت: بحران سوریه به شدت بر قیمت های نفت سایه خواهد افکند و در صورت حمله نظامی آمریکا و غرب به سوریه، قیمت نفت به ١٤٠ دلار برای هر بشکه افزایش خواهد یافت.

وی افزود: با گسترش و سرایت این حمله به دیگر مناطق خاورمیانه، بهای نفت به سطوح بالاتری نیز افزایش خواهد یافت و به ٢٠٠ دلار برای هر بشکه نیز شاید برسد.

به گفته این کارشناس، در صورتی که حمله نظامی به سوریه بیش از یک ماه ادامه یابد، قیمت های نفت خام به سطوح بالاتری افزایش خواهد یافت و عرضه و ذخایر نفت تحت تاثیر قرار می گیرد و به دلیل نگرانی های زیاد حاصل از جنگ، تقاضا برای این ماده به طور چشمگیری افزایش می یابد.

دکتر طلال البثالی، استاد دانشگاه و کارشناس نفتی نیز بر این باور است با حمله نظامی به سوریه، قیمت های نفت بیش از ١٠ دلار برای هر بشکه افزایش نخواهد داشت به این دلیل که سوریه یک تولیدکننده اصلی و عمده نفت نیست.

وی با این حال اظهار کرد: در صورت سرایت جنگ به دیگر کشورهای منطقه خاورمیانه، ترکیه و عراق، قیمت های نفت شاید به ٢٠٠ دلار برای هر بشکه افزایش یابد.

این کارشناس با اعلام این پیش بینی گفت: مقام های غرب اعلام کرده اند حمله نظامی به سوریه زیاد طول نخواهد کشید.

وی با نظر دیگر کارشناسان  درباره بی نظمی و نوسان بهای نفت و سودبری سفته بازان از افزایش قیمت ها در اوایل هفته گذشته موافق بود.

منطقه خاورمیانه همچنان "کلید قیمت های نفت" باقی خواهد ماند به این دلیل که کشورهای تولیدکننده این منطقه بخش عمده ای از تولید و ذخایر نفت جهان را در اختیار دارند.

کارشناسان پیش بینی کرده اند که حمله فوری به سوریه، بهای نفت را به ١٢٥ تا ١٣٠ دلار برای هر بشکه می رساند و بانک فرانسوی سوسیته ژنرل حتی از احتمال رسیدن بهای نفت به ١٥٠ دلار خبر داده است.

بهای نفت خام هر دو شاخص برنت و دبلیو تی آی آمریکا اوایل هفته گذشته در پی قوت گرفتن احتمال حمله نظامی به رهبری آمریکا به سوریه با رشد چشمگیری رو به رو شد به طوری که بهای نفت برنت در پایان معاملات چهارشنبه هفته گذشته به ١١٦ دلار و ٦١ سنت و بهای نفت خام آمریکا به ١١٠ دلار و ١٠ سنت رسیده بود.

در پی احتمال تاخیر در حمله احتمالی آمریکا و غرب به سوریه، قیمت های جهانی نفت خام در روز پنج شنبه با کاهش رو به رو شد و پس از مخالفت پارلمان انگلیس با دخالت نظامی این کشور در بحران سوریه این روند کاهشی ادامه یافت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز