خبرگزاری کار ایران

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر:

با افت قیمت طلای جهانی، قیمت سکه باز هم کاهش یافت

asdasd
کد خبر : ۸۷۰۶۸

قیمت طلا در چند هفته گذشته در بازارهای جهانی سیر نزولی داشته و باعث شده قیمت سکه و طلا در داخل کشور نیز با کاهش روبه‌رو شود. همچنین رکود فصلی بازار نیز سبب شده تا سطح معاملات در بازار کاهش یابد و این امر در افت قیمت‌ها نیز موثر است.

رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با بیان این که وضعیت دلار رو به بهبود بوده و همچنین قیمت طلا در بازارهای جهانی کاهش داشته است، گفت: در چند روز گذشته شاهد کاهش قیمت طلا و سکه در بازار داخل بودیم که این مساله را می‌توان مرتبط به افت قیمت‌ها در بازار‌های جهانی دانست.

محمد کشتی آرای، در گفت و گو با ایلنا، درباره علل کاهش قیمت طلا گفت: وضعیت اقتصادی آمریکا را می‌توان دلیل مهم کاهش قیمت جهانی طلا دانست، زیرا هم‌اکنون نرخ بیکاری در این کشور به شدت کاهش یافته و سرمایه‌گذاری در معاملات و بازارهای بورس و همچنین بخش مسکن بسیار رونق یافته و به همین دلیل ارزش دلار آمریکا در مقابل سایر ارزها افزایش داشته است.
کشتی‌آرای افزود: قیمت طلا در چند هفته گذشته در بازارهای جهانی سیر نزولی داشته و باعث شده قیمت سکه و طلا در داخل کشور نیز با کاهش روبه‌رو شود. همچنین رکود فصلی بازار نیز سبب شده تا سطح معاملات در بازار کاهش یابد و این امر در افت قیمت‌ها نیز موثر است.
وی تاکید کرد: به‌طور قطع تحولات سیاسی و اقتصادی جهانی بر روی قیمت طلا بسیار موثر است.
به گزارش ایلنا، هر سکه طرح جدید به قیمت یک میلیون و 111 هزار تومان، سکه طرح قدیم یک میلیون و 75 هزار تومان، نیم سکه 590 هزار تومان، ربع سکه 390 هزار تومان، سکه یک گرمی 255 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار 101 هزار و 570 تومان در بازار به فروش می‌رسد.
قیمت هر اونس طلا، صبح امروز شنبه، 15 تیرماه در بازارهای جهانی با 20 دلار و 86 سنت کاهش نسبت به روز ‌گذشته به 1223 دلار و 14 سنت رسید.
هر اونس طلا روز جمعه، 1244 دلار بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز