خبرگزاری کار ایران

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با ایلنا:

برنامه‌های کوتاه مدت کاندیدا‌ها با علم اقتصاد هم خوانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۰۰۵۷

کاندیدا‌ها به نتیجه اقتصادی سیاست‌ها توجه دارند و به راهکار‌ها و اثرات بلند مدت آن‌ها توجه نمی‌کنند.

نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی گفت: نرخ بیکاری و تورم فقط به سیاست پولی دولت بستگی ندارد بلکه به اجرای برنامه پنجم توسعه، بودجه سنواتی و استقلال بانک مرکزی نیز بستگی داشته باید مد نظر قرار گیرند.

هادی حق‌شناس نماینده دوره هفتم مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، گفت: شاخص‌های اقتصاد کلان همچون نرخ بیکاری، تورم، رشد اقتصادی همگی اعدادی هستند که در بلند مدت بدست می‌آیند بنابراین برنامه‌های کوتاه مدت که کاندیدا‌ها اعلام می‌کنند، در طول دوره کوتاه با علم اقتصاد هم خوانی ندارد.

وی افزود: کاندیدا‌ها به نتیجه اقتصادی سیاست‌ها توجه دارند و به راهکار‌ها و اثرات بلند مدت آن‌ها توجه نمی‌کنند.

حق‌شناس با اشاره به اینکه نرخ تورم در طی چندسال گذشته همواره بالای ۱۸درصد بوده است بیان کرد: ممکن است با کاهش حجم نقدینگی، افزایش نرخ تورم را کم کرد و یا در کوتاه مدت متوقف کرد ولی در بلند مدت این‌ راه حل اثر عکس دارد.

حق‌شناس گفت: از میان کاندیدا‌ها، کاندیدایی که به اقتصاد آزاد، رونق بخشیدن به فضای کسب و کار، ابزاری برای کاهش تحریم‌ها، حذف موانع تولید و یا کنترل حجم نقدینگی توجه کند می‌تواند در میان مدت شاخص‌های کلان را اصلاح کند.

وی تاکید کرد: رشد اقتصادی که از محل رشد نقدینگی به جای افزایش مالیات بدست آید باعث‌ می‌شود که تورم از کنترل خارج شود بنابراین باید سیاستی درست در نظر گرفته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز