خبرگزاری کار ایران

عباس آخوندی در گفت‌وگو با ایلنا:

ثبات و اعتماد با حل مسایل سیاسی به اقتصاد بر می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۴۲

تحولات امروز بازار وكاهش قیمت ها حاصل حضور آقای هاشمی به عنوان كاندیدای ریاست جمهوری است.زیرا بازار به ایشان اعتماد دارد وحضور ایشان را نشانه ثبات در اقتصاد تعبیر كرده است.

عباس آخوندی گفت: مهمترین مشكل امروز اقتصاد ایران مسایل سیاسی بوده و راه حل آن اعتمادسازی است.

وزیر مسكن دولت سازندگی درگفت وگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به مهمترین چالش های پیش روی اقتصاد ایران در دولت بعدی،اظهارداشت:در شرایط كنونی اعتماد به نفس فعالان اقتصادی از بین رفته است؛شرایط كنونی نتیجه آشوب نظری و تصمیم های لحظه ای در اقتصاد است كه سبب از بین رفتن اعتماد فعالان اقتصادی اعم از سرمایه داران و خریداران شده است.

وی افزود:در عین حال كه مردم نیز اعتماد خود را نسبت به سیاست های دولت از دست داده اند.

آخوندی با بیان اینكه گسستی كه در اعتماد فعالان اقتصادی ایجاد شده است سبب از بین رفتن اعتماد مردم شده است،خاطرنشان كرد: بنابراین دولت بعدی در وهله نخست باید اعتماد سازی كند و سپس برای ایجاد ثبات در عرصه سیاسی و اقتصادی اهتمام ورزد.

وزیر مسكن دولت سازندگی با تاكید براینكه این امر به صورت تدریجی باید صورت بگیرد،تصریح كرد:در حال حاضر شاهد از هم گسیختگی كلی درساختار اقتصاد كشور هستیم به همین دلیل برای حل این مشكل باید ابتدا منازعات سیاسی در حوزه اقتصاد حل شود.

او اضافه كرد:باید حقوق شهروندان مورد احترام قرار بگیرد،تا اعتماد به بازار برگردد و اگر دولت براثر سیاست غلط به شهروندان لطمه ای وارد كرد آنان باید بتوانند برعلیه دولت اقدام حقوقی انجام دهند و ضررهای خود را از دولت بازپس بگیرند.

وی با اشاره به حضور هاشمی رفسنجانی در انتخابات دور یازدهم ریاست جمهوی،نیزگفت:ایشان یك چهره تكنوكرات است و تصمیماتی كه اخذ می كنند برمبنای كارشناسی است،به همین دلیل هم هست كه بازار از حضور وی به شدت استقبال كرده است.

آخوندی با اشاره به بازار امروز ارز وطلا گفت:تحولات امروز بازار وكاهش قیمت ها حاصل حضور آقای هاشمی به عنوان كاندیدای ریاست جمهوری است.زیرا بازار به ایشان اعتماد دارد وحضور ایشان را نشانه ثبات در اقتصاد تعبیر كرده است.

به گفته وی اگر اعتمادسازی ایجاد شده، پایدار بماند و با اتفاقات جانبی تصمیمات تغییر نكند،ثبات به اقتصاد برمی گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز