خبرگزاری کار ایران

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفت وگو با ایلنا:

تولید ناخاص داخلی کاهش یافته، آمارها نادرست هستند

asdasd
کد خبر : ۶۳۲۳۸

آمار اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول مبنی بر افزایش تولید ناخالص داخلی غیر واقعی بوده و بر اساس ارائه اسناد غلط بانک مرکزی ایران تهیه شده است.

استاد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی گفت: آمار اعلام شده از سوی صندوق بین المللی پول مبنی بر افزایش تولید ناخالص داخلی غیر واقعی بوده و بر اساس ارائه اسناد غلط بانک مرکزی ایران تهیه شده است.
دکتر مهدی تقوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تاکید بر اینکه امسال شاهد تشدید رکورد تورمی در کشور خواهیم بود، افزایش تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید PPP را غیرواقعی و بر اساس آمارهای غلط ارائه شده بانک مرکزی به صندوق بین المللی پول دانست.
تقوی، با بیان اینکه اگر شاخص قدرت خرید را در نظر بگیریم تولید ناخالص داخلی باید کاهش پیدا کند،تصریح كرد:این درحالی است كه آمارهای اعلام شده از سوی بانک مرکزی اسمی بوده و تورم زدایی شده است، به همین خاطر تولید ناخالص داخلی را با رشد نشان می‌دهد.
به گفته تقوی در حال حاضر تولید به شدت کاهش یافته و نرخ رشد به تبع ان با افت فاحشی مواجه شده است، لذا اعلام افزایش تولید ناخالص داخلی یا بر اساس شاخص برابر قدرت غیرقابل توجیه است مگر آنکه آمارهای بانک مرکزی ارائه شده به صندوق بین المللی پول اسمی بوده و تورم زدایی شده است.
به گزارش ایلنا، صندوق بین المللی پول در جدید‌ترین برآورد خود از عملکرد اقتصادی خود از ۱۸۸ کشور جهان در سال ۲۰۱۱ اعلام کرده تولید ناخالص داخلی ایران بر اساس شاخص قدرت خرید (PPP) به ۱ میلیون تریلیون دلار رسیده است.
مهدی تقوی در این باره بیان داشت: این آمار صحت نداشته و غیرواقعی است و باید نسبت به عملکرد آن عملکرد سال ۲۰۱۱ را با سال ۲۰۱۰ مقایسه کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز