خبرگزاری کار ایران

معاون نظارتی بانك مركزی خبر داد:

پایان ۹۱، آخرین مهلت ساماندهی موسسات مالی و اعتباری

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۶۴

براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری آزاد فقط تا پایان سال فرصت دارند برای تداوم بقا شرایط لازم را احراز کنند و در طرح ساماندهی حضور یابند.

معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: براساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی، موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری آزاد فقط تا پایان سال فرصت دارند برای تداوم بقا شرایط لازم را احراز کنند و در طرح ساماندهی حضور یابند.
به گزارش ایلنا، ابراهیم درویشی افزود: موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری آزاد فاقد مجوز از بانک مرکزی در حال ساماندهی هستند و تجمیع می‌شوند و تنها یک تعاونی اعتباری آزاد باقی مانده است که تا پایان سال فرصت دارد در طرح ساماندهی شرکت و ضوابط اعلام شده بانک مرکزی را رعایت کند.
وی گفت: وقتی موسسه‌ای سرمایه لازم را تهیه و سپرده قانونی نزد بانک مرکزی را تأمین می‌کند، چه لزومی دارد فعالیت آن را متوقف کنیم.
معاون نظارتی بانک مرکزی تصریح کرد: بانک مرکزی با موسساتی برخورد می‌کند که نه سرمایه خود را تکمیل می‌کنند و نه سپرده قانونی نزد بانک مرکزی دارند و با منابع مردم موسسه تأسیس شده‌اند.
درویشی گفت: منظور از ساماندهی این است که همه موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری آزاد تا پایان اسفند فرصت دارند سپرده قانونی نزد بانک مرکزی را تکمیل و سرمایه لازم را تهیه و اعضای هیئت مدیره و هیئت موسس را به بانک مرکزی معرفی کنند تا پس از بررسی تا ۳ ماه نخست سال ۹۲ مجوز رسمی فعالیت آن‌ها صادر شود.
وی تصریح کرد: در سال جدید هیچ موسسه مالی و اعتباری باقی نخواهد ماند که تعیین تکلیف نشده باشد.
درویشی اظهار داشت: سه موسسه مالی اعتباری کارسازان آینده، پیشگامان و مشیز ریحانه گس‌تر نتوانستند سرمایه لازم را تأمین کنند که در هم ادغام و پس از تجمیع به یک موسسه مالی و اعتباری تبدیل می‌شوند و بخشی از سرمایه را هم از محل پذیره نویسی تأمین می‌کنند.
وی افزود: سه موسسه فردوسی، فرشتگان و افضل توس نیز ساماندهی می‌شوند و دو موسسه باقی می‌ماند که ثامن یکی از آنهاست و به موسسه مالی و اعتباری ثامن تبدیل می‌شود و ثامن الحجج هم تا پایان سال ساماندهی می‌شود.
درویشی، ساماندهی تعاونی‌های اعتباری آزاد و موسسات مالی و اعتباری را که در سال‌های ۹۰ تا ۹۱ اجرایی شد گامی بلند و یکی از بزرگ‌ترین اقدامات بانک مرکزی توصیف کرد.
معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: برای ساماندهی موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری و همچنین صندوق‌های قرض الحسنه خون دل‌ها خورده شد و تهدید شدیم و برخورد‌ها را تحمل کردیم.
وی افزود: بی‌شک کسی به راحتی از پول نمی‌گذرد و افرادی که با طرح ساماندهی بانک مرکزی منافعشان محدود شد همه تلاش خود را برای شکست این طرح به کار گرفتند.
درویشی، نقش و حمایت‌های بهمنی رئیس کل بانک مرکزی را در ساماندهی و تجمیع موسسات مالی و اعتباری و تعاونی‌های اعتباری آزاد ستود و این اقدام را گامی بلند در جهت نظم بخشیدن به نظام پولی و بانکی کشور ارزیابی کرد.
وی تصریح کرد: اگر این موسسات ساماندهی نمی‌شدند نرخ تورم بسیار بالا‌تر از رقم کنونی می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز