خبرگزاری کار ایران

ممبینی اعلام کرد:

مبنای قیمت نفت کمتر از قیمت‌های پیش‌بینی شده کشور‌های صادرکننده نفت

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۵۸

رقم میانگین فروش روزانه نفت یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روزبوده است و برای سال آینده با در نظر گرفتن جانب احتیاط، رقم آن یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است.

معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با بیان این‌که منابع ریالی حاصل از صادرات نفت در بودجه۹۲ جنبه محاسباتی داشته و به روال سال‌های قبل تعیین نشده است، ‌گفت: رقم میانگین فروش روزانه نفت یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روزبوده است و برای سال آینده با در نظر گرفتن جانب احتیاط، رقم آن یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایلنا، رحیم ممبینی، در نشست مشترک معاونان برنامه‌ریزی استانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی، بودجه سال آینده را کار‌شناسی، قابل تحقق و مطلوب توصیف و اظهار امیدواری کرد که در سال ۱۳۹۲ وضعیت بهتری از سال‌جاری داشته باشیم.
وی در تشریح بودجه ۹۲، منابع عمومی را ۱۵۱ هزار میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: از این مبلغ جزء درآمدهای کشور بدون درآمد انتقال یافته از هدفمندکردن یارانه‌ها ۷۷ هزار میلیارد تومان است.
وی افزود: از این میزان ۵۳ هزار میلیارد تومان سهم درآمدهای مالیاتی خواهد بود که رشد آن نسبت به سال ۱۳۹۱، حدود ۱۶/۸درصد است که باتوجه به ظرفیت بالای اقتصاد ملی، به‌خوبی قابل تحقق است.
وی همچنین سهم سود سهام را در درآمدهای سال آینده ۱۳ هزار میلیارد تومان اعلام و اظهار کرد: سهم درآمدهای مخابراتی و سایر درآمدهای بودجه سال آینده به ترتیب ۳۷۰۰ و۷۲۰۰ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
معاون بودجه مبنای محاسبه سهم فروش نفت در بودجه سال آینده را عملکرد ۱۰ ماهه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: رقم میانگین فروش روزانه نفت یک میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه در روزبوده است و برای سال آینده با در نظر گرفتن جانب احتیاط، رقم آن یک میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز در نظر گرفته شده است.
ممبینی با بیان اینکه تعیین منابع ریالی حاصل از صادرات نفت در بودجه۹۲ جنبه محاسباتی داشته و به روال سال‌های قبل تعیین نشده، گفت: مبنای قیمت نفت کمتر از قیمت‌های پیش‌بینی شده توسط سایر کشورهای صادرکننده نفت محاسبه و قیمت ارز نیز به صورت شناور مدیریت شده در نظر گرفته شده است.
وی همچنین در ادامه منابع دولت از محل واگذاری دارایی‌های مالی را۷۴۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: این میزان در مقایسه با رقم ۹ هزار میلیارد تومانی این منابع در بودجه سال‌جاری، کاهش یافته است.
معاون بودجه عملکرد منابع نفتی در بودجه ۱۳۹۱، تا پایان سال را ۳۹ تا ۴۰ هزار میلیارد تومان برآورد کرد که مبنای محاسبه نرخ ارز حاصل از آن، ۱۲۲۶ تومان خواهد بود.
وی در ادامه تأکید کرد: باتوجه به تک ‌نرخی بودن ارز، وصول منابع حاصل از فروش نفت در بودجه ۹۲ قابل تحقق خواهد بود.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با اشاره به نگاه انقباضی دولت در بخش غیرحاکمیتی بودجه جاری و نگاه انبساطی در بخش وظایف حاکمیتی ادامه داد: میزان مصارف بودجه سال آینده ۱۵۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود که نسبت به بودجه ۱۴۴ هزار میلیارد تومانی سال‌جاری دارای رشد حدود ۵ درصد است.
وی بخشی از این افزایش را ناشی از افزایش میزان پرداختی به کارکنان شاغل و بازنشسته اعلام و اضافه کرد: در مجموع در سال آینده حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان در قالب حقوق و سایر وجوه به این اقشار پرداخت خواهد شد. ضمن آنکه تفاوت پرداخت‌ها در دستگاه‌های ملی و استانی حذف شده یا به حداقل رسیده است.
ممبینی در ادامه با اشاره به وظیفه حاکمیتی دولت در زمینه آموزش؛ از پیش‌بینی خرید خدمت در بخش آموزش عمومی و عالی خبر داد و گفت: برای نخستین‌بار بخشی از بودجه وزارتخانه‌های آموزش‌ و پرورش و آموزش عالی به‌منظور تربیت دانش‌آموز و دانشجو باتوجه به ظرفیت‌سازی که صورت گرفته به بخش خصوصی تخصیص داده خواهد شد.
ممبینی ادامه داد: در بخش بهداشت و درمان نیز به همین روش از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق اهداف حاکمیتی دولت استفاده می‌شود. ضمن اینکه بودجه مناسبی هم به طور جداگانه برای این منظور پیش‌بینی شده است.
معاون بودجه ضمن تأکید بر اجرای طرح پزشک خانواده در ساماندهی فرآیند درمان و جلب رضایت عمومی از منظور کردن اعتبار ۲ هزار میلیارد تومانی اجرای این طرح و همچنین بودجه ۱۵۰۰ میلیارد تومانی اجرای سیاست تنظیم خانواده در بودجه سال آینده خبر داد.
ممبینی با تأکید بر اینکه به جز ۴ مورد هیچ طرح عمرانی جدیدی در بودجه ۹۲ پیش‌بینی نشده، افزود: از ۳۷۲۰۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی، اعتبارات طرح‌های با پیشرفت ۹۰ درصد به بالا و خاتمه در سال ۱۳۹۲، از اولویت برخوردار شده‌اند و اعتبار مورد نیاز طرح‌های بالای ۹۵ درصد پیشرفت از محل ماده (۶۳) قانون تنظیم تأمین خواهد شد.
وی یکی از نکات شاخص بودجه عمرانی را توجه ویژه به آب و شبکه‌های آب‌رسانی عنوان و اعلام کرد: دولت به توسعه شبکه‌های آب و نیز توسعه سواحل دریای عمان نگاهی انبساطی داشته و اعتبارات مناسبی را برای این بخش‌ها در نظر گرفته است.
ممبینی در ادامه رقم اعتبارات تملک دارایی‌های مالی را در سال آینده ۸ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت تلاش کرده تأمین اعتبار لازم برای اصل و فرع اوراق مشارکت سررسید شده، ضمن ایجاد فضای اعتماد، ‌ ظرفیت‌های پولی و مالی جدیدی را ایجاد کند.
وی با اشاره به طرح هدفمند‌سازی یارانه‌ها، ازآن به عنوان فرصتی برای رفع اشکالات اقتصاد ملی و کاهش اتکای بودجه به نفت یاد کرد و افزود: از رقم کلی هدفمند‌کردن یارانه‌ها، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای منابع عمومی دولت، ۱۵ هزار میلیارد تومان برای تولید و۹۰ هزار میلیارد تومان برای توانمندسازی اقشار پیش‌بینی شده است.
معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی با اشاره به تغییر ساختار بودجه و کاهش ردیف‌های بودجه از۳۰۰ ردیف اصلی به ۶۱ ردیف گفت: در بودجه سال آینده ضمن شفاف‌سازی ردیف‌ها، ردیف‌های اصلی با معاونت و سایر ردیف‌ها با وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های ذی‌ربط موافقت‌نامه مبادله خواهند کرد.
ممبینی در پایان گفت: تعداد شرکت‌های دولتی مندرج در بودجه از ۴۳۶ شرکت به ۲۵۱ شرکت رسیده و ۷ شرکت دولتی نیز به صورت کامل حذف شده‌اند، ضمن اینکه ۱۸۵ شرکت هم از پیوست ۳ حذف شده‌اند. لیکن برابر سازوکار تعیین‌شده تا واگذاری کامل، موظف به پرداخت مالیات و سود سهام خود خواهند بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز