خبرگزاری کار ایران

سخنگوی مرکزی مبادلات ارزی در گفت‌و‌گو با ایلنا:

انتظار داریم ثبات درآمد ارزی ادامه یابد

asdasd
کد خبر : ۴۸۹۵۹

با توجه به تراز تجاری مثبت کشور و فزونی درآمدهای ارزی بر واردات انتظار داریم ثبات ارزی ادامه داشته باشد./ این مرکز به اهداف سه گانه تامین منابع ارزی بخش تولید، ساماندهی بازار ارز و شفاف سازی و مدیریت رفتار طرف‌های تقاضا رسیده است.

سخنگوی مرکزی مبادلات ارزی، ضمن اعلام ثبات بازار ارز به دلیل تراز تجاری مثبت کشور و فزونی درآمد ارزی بر واردات، از هدایت تمامی تقاضای ارزی به مرکز مبادلات ارزی و تسهیل در ارائه آن به مقاضیان خبر داد.
صمد کریمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، با بیان اینکه در مدت فعالیت مرکز مبادلات ارزی سرعت تخصیص ارز مبادله‌ای افزایش یافته است، گفت: تقویت عرضه مهم‌ترین هدف مرکز مبادله ارزی است که با اتخاذ سیاست ارز بیشتر به این مرکز و عرضه آن به متقاضیان در کمترین زمان ممکن، محقق می‌شود.
وی با بیان اینکه این امر به وقوع پیوسته است، بیان داشت: این مرکز به اهداف سه گانه تامین منابع ارزی بخش تولید، ساماندهی بازار ارز و شفاف سازی و مدیریت رفتار طرف‌های تقاضا رسیده است.
وی تصریح کرد: با توجه به تراز تجاری مثبت کشور و فزونی درآمدهای ارزی بر واردات انتظار داریم ثبات ارزی ادامه داشته باشد.
کریمی، هدایت تمامی تقاضای ارزی و سوق دادن کلیه منابع ارزی به مرکز را از برنامه‌های آتی این مرکز اعلام کرد.
سخنگوی مرکز مبادلات ارزی از تقویت جانب عرضه خبر داد و گفت: سرعت تخصیص ارز مبادله‌ای هم افزایش یافته است.
کریمی افزود: در مدت فعالیت این مرکز حدود ۵ میلیارد دلار به اولویت‌های ۳ تا ۸ اختصاص یافته است.
وی گفت: اولویت ۹ کالایی که شامل کالاهای مصرفی با دوام مانند خودرو، گوشی تلفن همراه و لوازم خانگی است هم اکنون ارز مبادله‌ای دریافت می‌کنند و از همه متقاضیان می‌خواهیم با توجه به افزایش ظرفیت مرکز مبادلات ارزی برای تامین نیاز خود به شعب ارزی بانک‌ها مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز