خبرگزاری کار ایران

وزیر امور اقتصادی و دارایی:

قوه قضائیه شعبه خاصی به مبارزه با پولشویی اختصاص داده است

کد خبر : ۴۶۹۷۲

هم اکنون قانون مبارزه با پولشویی در کشور ساری و جاری است و روزبه روز پوشش این قانون بیشتر می شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: تاکید و تصریح بر اینکه در ایران پولشویی صورت می گیرد همانند همان اتهاماتی است که افراد مغرض به نظام اقتصادی و اداری ایران می زنند.
به گزارش ایلنا،سید شمس الدین حسینی افزود: اگرچه قبلاً در کشورمان قانون مبارزه با پولشویی را نداشتیم ولی بی تردید مجموعه مقرراتی را داشته ایم که در لابه لای آنها علاوه براینکه پولشویی به عنوان جرم تلقی می شد مجازاتهایی هم برای آن وجود داشته است.

وی درحاشیه همایش ملی استانداردهای حسابداری با اشاره به وجود آموزه های حرام و در مقابل آن رزق حلال تصریح کرد: این امر حکایت از آن دارد که از سالها پیش در شریعت اسلام و مدنیت ایران مقابله با پولشویی مطرح بود.

وزیر اقتصاد خاطر نشان کرد: اقدام شایسته ای که در جهت مبارزه با پولشویی در دهه 1380 در شورای پول اعتبار صورت گرفت تصویب مقرراتی برای مبارزه با پولشویی بود که یک بار دیگر در مجلس شورای اسلامی نیز قانونی برای این امر تصویب شد.

رییس شورای عالی مبارزه با پولشویی تاکید کرد: هم اکنون قانون مبارزه با پولشویی در کشور ساری و جاری است و روزبه روز پوشش این قانون بیشتر می شود.

حسینی گفت: بانک مرکزی مسوول رصد کردن گردش وجوه در چارچوب قانون و حفظ حقوق اشخاص می باشد.

وی یادآور شد: طی چند سال اخیر قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه های آن ابلاغ شده و ما شاهد پیشرفت اجرای آن هستیم.

وی درخصوص اعلام پرونده هایی بابت مبارزه با پولشویی یا به عنوان مصداق پولشویی به مراجع قضایی گفت: با همکاری قوه قضائیه شعبه خاصی بدین امر اختصاص یافته و مواردی هم به عنوان موارد مشکوک که در واقع مورد ارزیابی قرار گرفته نیز اعلام گردیده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز