خبرگزاری کار ایران

رییس كل گمرك خبرداد:

حذف 30 درصد از گمركات كشور

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۳۲

افزایش بیش‌اظهاری از سوی برخی از فعالان تجاری به دلیل مسائل ارزی از مباحثی است که مدیران گمرکات باید مراقب آن باشند و در خصوص صادرات نیز تلاش کنند تا تصمیمات متخذه ظرف 2 ماه اجرایی شود.

رئیس کل گمرک ایران، با اعلام اینکه در قالب طرح آمایش سرزمینی برخی گمرکات در ماه آینده حذف و برخی ادغام خواهند شد، گفت: در قالب برنامه پنجم توسعه، 30 درصد از گمرکات کم فعال حذف خواهند شد.
به گزارش ایلنا، عباس معمارنژاد با اعلام اینکه امروز مدیریت بر مبنای اطلاعات امکان‌پذیر است و بدون آن حصول موفقیت غیرممکن خواهد بود، گفت: مدیران باید براساس اطلاعات حرکت کنند و این اطلاعات است که ارزش مدیران را بالا می‌برد و به آنها قدرت می‌دهد.

رئیس کل گمرک ایران، از اجرای مرحله دوم طرح آمایش سرزمینی گمرک در ماه آینده خبر داد و اظهارداشت: با اجرای این طرح برخی از گمرکات در یکدیگر ادغام و برخی حذف خواهند شد.

معمارنژاد افزود: براساس برنامه پنجم توسعه، گمرک مکلف است تا پایان سال سوم این برنامه به میزان 30 درصد از تعداد گمرکات کم فعال بکاهد.

وی با اشاره به تأسیس و راه‌اندازی 50 منطقه ویژه در کشور، گفت: در هر جا که گمرک نزدیک این مناطق ویژه باشد به داخل منطقه منتقل خواهد شد.

رئیس کل گمرک ایران، افزود: افزایش بیش‌اظهاری از سوی برخی از فعالان تجاری به دلیل مسائل ارزی از مباحثی است که مدیران گمرکات باید مراقب آن باشند و در خصوص صادرات نیز تلاش کنند تا تصمیمات متخذه ظرف 2 ماه اجرایی شود.

معمارنژاد دقت در بحث تعرفه‌ها، ترانزیت داخلی و مخازن سوخت در برخی از گمرکات را به مدیران اجرایی یادآور شد و بر لزوم تعیین جرایم برای تخلفات گمرکی متناسب نوع تخلف تأکید کرد.

وی در ادامه با اشاره به محدودیت‌ها و مشکلات مالی و اعتباری، خواهان استفاده بهینه از نیروی انسانی و توزیع متناسب آن در سطح گمرکات کشور شد و افزود: با توجه به افزایش حجم فعالیت‌ها و مسئولیت‌های گمرک، در صورتی که از نیروهای موجود به نحو مطلوب و بهینه استفاده شود بسیاری از مشکلات برطرف خواهد شد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز