خبرگزاری کار ایران

دولت درحال مذاكره است؛

دو شیوه پرداخت كمك ویژه پایان سال

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۳۰

برخی خبرها حكایت از دو روش تامین منابع مالی این طرح می دهند.هرچند كه هنوز هیچ كدام از روش های مطرح شده،به صورت رسمی تایید نشده است./پرداخت كمك ویژه پایان سال از سوی دولت در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انجام خواهد شد.

درحالی كه دولت هنوز منابع كمك ویژه پایان سال به مردم را مشخص نكرده است‏،برخی منابع اعلام می كنند كه این پرداخت نقدی از محل جابجایی ردیف های بودجه سال 91 و یا منابع صندوق توسعه ملی انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا‏،درجلسه هفته گذشته دولت و مجلس توافق كلی بر روی پرداخت كمك ویژه پایان سال به مردم صورت گرفت.اگرچه میزان این كمك هنوز مشخص نیست و دولت نیز منابع پرداخت آن را مشخص نكرده است‏،اما برخی خبرها حكایت از پیشنهاد دو روش تامین منابع مالی این طرح خبر می دهند.هرچند كه هنوز هیچ كدام از روش های مطرح شده،به صورت رسمی تایید نشده است،اما استفاده از هر منابع صندوق توسعه ملی‏،خلاف مقررات یاد شده،صندوق توسعه ملی خواهد بود.

این گزارش می افزاید؛اگر دولت برای پرداخت كمك ویژه پایان سال به مردم از محل جابجایی ردیف های بودجه سال جاری(مثلا بودجه عمرانی)این كمك را پرداخت كند‏،باید اصلاحیه بودجه به مجلس ارسال كند.روش دوم استفاده از منابع صندوق توسعه ملی است كه این شیوه نیز به دلیل مغایرت با اساسنامه صندوق عملا غیر ممكن است.

رحیم ممبینی معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور اخیرا گفته است كه برای تامین منابع كمك ویژه پایان سال به مردم پیشنهادها و گزینه‌هایی مطرح و مذاکراتی صورت گرفته است و موضوع توسط دولت در حال پیگیری است.

این گزارش می افزاید؛پرداخت كمك ویژه پایان سال از سوی دولت در آستانه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها انجام خواهد شد.هرچند كه مجلس اجرای این فاز را در شرایط كنونی به صلاح نمی داند‏،اما در جلسات مشتركی كه از هفته گذشته بین دولت و مجلس برگزارشده و باز هم ادامه خواهد یافت،دولت درصدد جلب رضایت مجلس برای اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه هاست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز