خبرگزاری کار ایران

یك كارشناس بورس كالا:

قانون بهره‌وری كشاورزی مسكوت مانده است

با اجرای قانون بهره‌وری كشاورزی، تولیدكنندگان محصولات‌ كشاورزی می‌توانند محصولات خود را در بازار بورس تخصصی كالای كشاورزی عرضه كنند و در صورت كاهش قیمت محصولات در بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام‌شده از سوی دولت، مابه‌التفاوت آن را از دولت دریافت كنند.

یك كارشناس بورس كالا گفت: قانون بهره وری كشاورزی مسكوت مانده است.

محمد رضا گرامی پور در گفتگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: با اجرای قانون بهره‌وری كشاورزی، بورس محصولات كشاورزی رونق خواهد گرفت این قانون در 23 تیر سال 89 در مجلس مصوب و 6مرداد همان سال به تایید شورای نگهبان رسید و به وزارت جهاد كشاورزی ابلاغ شد اما متاسفانه تاكنون مسكوت مانده است.

وی افزود: با اجرای این قانون تولیدكنندگان محصولات‌ كشاورزی می‌توانند محصولات خود را در بازار بورس تخصصی كالای كشاورزی عرضه كنند و در صورت كاهش قیمت محصولات در بورس نسبت به قیمت تضمینی اعلام‌شده از سوی دولت،  مابه‌التفاوت آن را از دولت دریافت كنند.

گرامی پور خاطرنشان كرد: همچنین در ماده 33 این قانون آمده كه از تاریخ تصویب این قانون، علاوه بر اجرای قانون خرید تضمینی محصولات كشاورزی در قالب بودجه‌های ‌سنواتی و اعتبار مصوب، سیاست قیمت‌ تضمینی هم برقرار ‌شود. همچنین وزارت جهادكشاورزی مكلف است هر ساله متناسب با شرایط تولید و بازار، محصولات تحت سیاست خرید و قیمت تضمینی را انتخاب و اعلام كند.

وی گفت: اما متاسفانه با گذشت  بیش از 2 سال از ابلاغ این قانون در حال حاضر این قانون مسكوت مانده است.

این كارشناس بورس كالا با اشاره به  حجم عرضه‌ها در بورس فلزات و پتروشیمی گفت: از زمان ابلاغ وزارت صنعت، معدن و تجارت كلیه محصولات فلزی و پتروشیمی در بورس كالا عرضه می‌شوند اما تولیدكنندگان بخش كشاورزی اجباری در عرضه محصولاتشان در رینگ كشاورزی ندارند و باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز