خبرگزاری کار ایران

با امضای قرارداد صندوق توسعه و حمایت از توسعه سرمایه گذاری كشاورزی؛

5 هزار میلیارد ریال به صندوق توسعه سرمایه گذاری كشاورزی اختصاص یافت

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۵۸

مبلغ این قرارداد 5 هزار میلیارد ریال است که براساس بند1-5 قانون بودجه سال 1391 کل کشور در اختیار صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.

قرارداد جدید صندوق توسعه ملی و صندوق حمایت از توسعه ‌سرمایه گذاری در بخش کشاورزی منعقد شد.
به گزارش ایلنا، محمد رضا نظری عضو هیات عامل و معاون قراردادهای عاملیت صندوق توسعه ملی در مراسم امضای قرارداد صندوق توسعه ملی با صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اظهار داشت: مبلغ این قرارداد 5 هزار میلیارد ریال است که براساس بند1-5 قانون بودجه سال 1391 کل کشور در اختیار صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی قرار می‌گیرد.
نظری به قرارداد صندوق توسعه ملی با صندوق حمایت از توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در سال 90 اشاره کرد و افزود: مبلغ قرارداد سال گذشته 8 هزار و پانصد میلیارد ریال بوده است که با احتساب قرارداد امسال در مجموع رقم قرارداد‌ها به بیش از 13 هزار میلیارد ریال خواهد رسید.
نظری با بیان این مطلب که اعتبارات صندوق توسعه ملی به صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی می‌توانند بخش کشاورزی را رونق دهد اظهار داشت: صندوق آمادگی دارد اعتبارات را در حداقل زمان و با رعایت ضوابط قوانین و مقررات تخصیص دهد.
عضو هیأت عامل صندوق توسعه ملی نرخ سود تسهیلات را 13 درصد اعلام کرد و گفت: 20 درصد قرارداد مذکور می‌تواند به صورت سرمایه در گردش پرداخت شود.
نظری با اشاره به این که پرداخت و بازپرداخت این تسهیلات به صورت ریالی برای کمک به بخش کشاورزی است، درباره سازوکار قرارداد مذکور گفت: بانک عامل ابتدا توجیهات مالی، اقتصادی و فنی طرح‌هارا مورد رسیدگی قرار می‌دهد پس از احراز توجیه طرح‌ها به میزان سرجمع طرح‌های مصوب، از صندوق توسعه ملی درخواست واریز وجه صورت می‌گیرد و صندوق توسعه ملی پس از تطبیق طرح با شرایط قرارداد منعقد شده و نظام‌نامه ضوابط پرداخت تسهیلات، نسبت به واریز وجوه به حساب صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی در نزد بانک عامل اقدام می كند.
سیدعبدالکریم رضوی مدیر عامل و رئیس هیأت مدیره شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی نیز در مراسم امضای قرارداد اظهار داشت: اعتبارات سال 1390 که در اختیار صندوق حمایت از توسعه سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی قرار گرفت به پروژه‌های خرد اختصاص داشت اما با منابع اعتباری صندوق توسعه ملی برای سال 1391 پروژه‌های متوسط و بزرگ نیز قابلیت اجرایی خواهند یافت.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز