خبرگزاری کار ایران

دكتر احمد میدری در گفت‌وگو با ایلنا:

افزایش نرخ تورم كاهش ضریب جینی را منتفی می‌كند

asdasd
کد خبر : ۱۶۵۶۳

با نرخ تورم كنونی،درآمد واقعی گروه‌های فقیر و متوسط كاهش یافته است و این موضوع نمی‌تواند مؤید كاهش فاصله طبقاتی بین دهك‌های بالا و پایین درآمدی باشد.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز گفت:افزایش نرخ تورم احتمال كاهش ضریب جینی در طول برنامه چهارم را منتفی می كند.

دكتر احمد میدری در گفت وگو با خبرنگار ایلنا،درباره گزارش اخیر نظارتی دولت از روند اجرای برنامه چهارم توسعه در خصوص ضریب جینی اظهار داشت:با توجه به اینكه تورم در مدت یاد شده،همواره بالا بوده و به طور میانگین در شش سال اجرای برنامه چهارم حدود 15 درصد بوده است‏،احتمال اینكه نابرابری در ایران كاهش یافته باشد،بسیار اندك است.

وی افزود:با نرخ تورم كنونی، درآمد واقعی گروههای فقیر و متوسط كاهش یافته است و این موضوع نمی تواند موید كاهش فاصله طبقاتی بین دهك های بالا و پایین درآمدی باشد.

دكتر میدری در پاسخ به این سئوال كه معیار اصلی كه می توان بر مبنای آن ضریب جینی واقعی را تشخیص داد،چیست؟ گفت:تنها راهی كه می تواند این آمار را ارایه بدهد مركز آمار است،البته مركز آماری كه از دولت مستقل شده باشد.

به گفته وی تنها با مستقل شدن مركز آمار از دولت می توان صحت آمار ارایه شده را تایید كرد.

استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در پاسخ به سئوال دیگری مبنی براینكه آیا با اجرای طرح هایی مثل هدفمندی یارانه ها شاخص رفاه بهبود می یابد،تصریح كرد: ممكن است در ابتدای اجرای این طرح،این روند بهبود یابد اما تورم بعدی همین نشانه های مثبت را از بین خواهد برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز