خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهوری اسلامی ایران:

پتانسیل زیادی برای توسعه روابط ایران و تركیه وجود دارد

کد خبر : ۹۴۵۹۴

گسترش بیش از پیش همکاری‌های فی ما بین در عرصه‌های مختلف یقیناً در برقراری صلح و ثبات در منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

رییس‌جمهور اسلامی ایران روابط دو کشور ایران و ترکیه را دیرینه و دوستانه خواند و گفت: روابط دو جانبه ایران و ترکیه از دیرباز برای هر دو ملت و کل منطقه بسیار مهم بوده است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین دكتر حسن روحانی امروز دوشنبه در دیدار احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به جهش در روابط و همکاری‌های دو کشور افزود: ظرفیت و پتانسیل زیادی برای توسعه روابط وجود دارد که باید آن را برای تحکیم و تعمیق هر چه بیشتر مناسبات دو کشور در سطوح دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی بکار گیریم.

رییس‌جمهور همچنین آینده روابط تهران – آنکارا را رو به توسعه دانست و تصریح کرد: گسترش بیش از پیش همکاری‌های فی ما بین در عرصه‌های مختلف یقیناً در برقراری صلح و ثبات در منطقه تأثیرگذار خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه نیز در این دیدار با ابراز خرسندی از حضور در ایران و شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهور اسلامی ایران، روابط ترکیه و ایران را خوب توصیف کرد و افزود: دولت ترکیه معتقد است گسترش همکاری‌ها و مناسبات دوجانبه تهران – آنکارا را در راستای منافع دو ملت است.

وی با اشاره به حجم همکاری‌های اقتصادی ایران و ترکیه آمادگی کشورش را برای توسعه این همکاری‌ها اعلام کرد.

وزیر امور خارجه ترکیه با استقبال از سخنان دکتر روحانی در مراسم تحلیف گفت: سخنرانی‌های شما بویژه در مراسم تحلیف بسیار جامع، روشن و راهگشا بود و دیگر اعضای کشورهای شرکت‌کننده این ارزیابی را داشتند.

وزیر امور خارجه ترکیه افزود: این افتخار را دارم که امروز به عنوان اولین وزیر خارجه که موفق شده است با شما دیدار کنم، خوشحالم و این بیانگر روابط خیلی خوب دو کشور و توجه جنابعالی به این روابط است.

وزیر خارجه ترکیه به منظور شرکت در مراسم تحلیف رییس‌جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، به ایران سفر کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز