خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور:/۱/

انتخابات اخیر نتیجه شکاف بین مردم و حاکمیت نبود

asdasd
کد خبر : ۹۳۹۸۴

انتخابات با شفافیت، ‌رقابت و آرامش کامل برگزار شد که نتیجه آن برای عده بسیار زیادی غافلگیر کننده بود.

رییس‌جمهور گفت:این انتخابات فرایندی بود که با خرد جمعی و کمک پایبندان نظام به گونه‌ای شکل گرفت که نشان دهنده بلوغ نظام سیاسی و بازسازی اعتماد میان دولت و ملت بود و در این راستا همه نخبگان شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی میهن قدم نهادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در ابتدای سخنان خود در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری‌اش اظهارداشت: خدای بزرگ را سپاسگزارم که به این بنده کوچک خویش منت نهاد و او را مفتخر به رای اعتماد ملت بزرگوار ایران و امضای حکم ریاست جمهوری توسط مقام معظم رهبری قرار داد.

وی گفت: ‌ تقارن این مراسم قانونی را با روزهای پایانی ماه مبارک رمضان به فال نیک می‌گیریم و از کلام شهید رمضان "امیر مومنان" تبرک می‌گیرم که پایه‌های حکومت را به حکمت استوار دانستند.

روحانی تصریح كرد: انتخابات ۲۴ خرداد ۹۲ گرچه با تردید و سوءظن بخشی از جامعه آغاز شد ولی با تایید و استقبال عموم مردم به پایان رسید.

وی گفت: انتخابات با شفافیت، ‌رقابت و آرامش کامل برگزار شد که نتیجه آن برای عده بسیار زیادی غافلگیر کننده بود.

روحانی ادامه داد: ایران که قرار بود به واسطه تحریم‌ها و نقشه‌های دیگران در ستیزه بزرگ داخلی فرو غلتد و شکافی بزرگ میان دولت و ملت ایجاد شود با برگزاری این انتخابات پرشور خالق حماسه‌ای کم نظیر گردید.

وی گفت: این انتخابات فرایندی بود که با خرد جمعی و کمک پایبندان نظام به گونه‌ای شکل گرفت که نشان دهنده بلوغ نظام سیاسی و بازسازی اعتماد میان دولت و ملت بود و در این راستا همه نخبگان شرایط کشور را به خوبی درک کردند و در راه سربلندی میهن قدم نهادند.

روحانی با تاکید براینکه این انتخابات نتیجه شکاف میان مردم و حاکمیت نبود، چنانکه مردم فردی را انتخاب کردند که سال‌ها در مسئولیت‌های خطیر انجام وظیفه کرده بود، اظهار کرد: امروز مردم سالاری در ایران نهادینه شده و ماندگار است و انقلاب ایران از ثبات لازم برخوردار شد فرایندهای مردم سالاری در ایران پس از انقلاب تثبیت شده و پایدار است. شعار‌ها و سیاست‌های نامزدهای این دوره از انتخابات و رفتار نخبگان سیاسی همگی نشان دهنده فرایندی رو به کمال در جمهوریت و اسلامیت نظام بود.

وی افزود: مردم در ۲۴ خرداد حماسه بزرگ آفریدند و با حضور در پای صندوق‌ها از شکاف‌های اجتماعی و سیاسی فرو كاستند. نشاط، امیدو اعتمادی که از دل این انتخابات پدید آمد، سرمایه اجتماعی جدیدی را برای ایران مهیا نمود.سرمایه‌ای که نه تنها دفع مخاطرات از دامان کشور را فراهم کرد بلکه مجالی برای پیشرفت و توسعه همه جانبه در کشور پدید آورد.

رئیس جمهور اظهار داشت: اگرچه انگشت امید بر انتخابات یازدهم بیشتر به گفتمانی نشانه رفت که در برنامه‌های این بنده کوچک متبلور بود، اما باید عوامل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی فراوانی را در پیدایش این وضع دخیل دانست. باید قدردان رهبری معظم نظام و حضور فعال و مؤثر همه گروه‌ها و اقشار و طبقات اجتماعی و نقش‌آفرینی شخصیت‌های برجسته، علما، مراجع و نخبگان و جریانات سیاسی کشور بود.

وی ادامه داد:‌همه شهروندان ایرانی با آرا و افکار مختلف و با گرایش‌های متنوع سیاسی دست به کار شدند و امید و اعتمادی بزرگ در متن نظام حضور یافت. به یقین مسئولیت محوری من نیز از این پس حفظ همین عشق و امید و اعتماد مردم خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز