خبرگزاری کار ایران

احمدی نژاد در گفتگوی زنده تلویزیونی:/۲/

دولت نهم و دهم در یکی از سخت‌ترین شرایط تاریخی مستقر شدند

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۸۵

دولت نهم و دهم در شرایط رکود و بحران اقتصاد جهانی، تورم جهانی، شرایط سخت داخلی و تهدیدهای ناجوانمردانه یک سویه و مسئله هسته‌ای قرار گرفته بود.

رییس دولت دهم گفت:دولت نهم و دهم در شرایط رکود و بحران اقتصاد جهانی، تورم جهانی، شرایط سخت داخلی و تهدیدهای ناجوانمردانه یک سویه و مسئله هسته‌ای قرار گرفته بود. از ابتدا معتقد بودیم دولت هر کاری می‌کند باید نتیجه اش به ملت برگردد تا به لحاظ علمی، اقتصادی و توانمندی‌های شخصی بالا بیاید.

محمود احمدی نژاد شامگاه چهارشنبه در گفتگوی زنده تلویزیونی در پاسخ به سوالی درباره اینکه چرا به سراغ عدالت رفتید و آیا به نظر شما امروز شرایط مردم ایران نسبت به هشت سال پیش عادلانه‌تر است؟ افزود: عدالت از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و پیامبران الهی برای سعادت انسان آمدند و بعد از نخستین دعوتشان که توحید است، بلافاصله بحث عدالت را مطرح کردند.

دکتر احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه عدالت ترجمه عملی توحید در جامعه و فراهم کردن محیط مناسب برای رشد استعدادهای عظیم انسان است؛ زیرا انسان تجلی خدا و مظهر اسماء الهی است، اظهار داشت: انسان، مخزن اسرار خداست و این استعداد، خلاقیت، قدرت، علم، رأفت، مهربانی در شرایط عدالت شکوفا می‌شود.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه گیاه زمانی شکوفا می شود که شرایط خاک، نور، رطوبت و هوای مناسب برای آن فراهم شود و بعد شکوفه می دهد و به بار می نشیند، تصریح کرد: استعدادهای انسان نیز در شرایطی که عدالت در جامعه برقرار باشد، شکوفا می شود.

دکتر احمدی‌نژاد عدالت را فرصتی برای رشد کردن دانست و با بیان اینکه فردی که از همه امکانات محروم است، چطور می‌تواند فرصت رشد پیدا کند؟ خاطرنشان کرد: کسی که به آموزش و بهداشت دسترسی ندارد، اصلا نمی تواند آرزوی رشد داشته باشد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه روی کره زمین، هفت میلیارد نفر زندگی می‌کنند، اما واقعا چه تعداد فرصت فکر و اندیشه کردن به خود را دارند؟ گفت: خدا انسان را آفریده تا به استعدادهای درونی‌اش یعنی عظمت، معرفت، عشق، محبت، دوستی و فداکاری فکر کند؛ اینها همه صفات الهی می باشد که در انسان متجلی است، بنابراین عدالت یعنی فرصت ها عادلانه توزیع شود.

دکتر احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: دولت هم منابع، هم تصمیم‌گیری و هم وقت دارد و باید سعی کند آنها را به طور عادلانه توزیع کند. دولت یک بخشی از کشور است، قوه قضائیه و سایر قوا و دستگاه ها هم هستند، ما در دولت تلاش کردیم به عدالت برسیم.

رییس‌جمهور با اشاره به اینکه دولت در همه مناطق کشور حضور دارد، اظهار داشت: ما بسیاری از اختیارات را به استان‌ها داده و برنامه‌های متعددی برای رسیدن به عدالت پیاده کردیم که در گام اول هدف ما رسیدن به عدالت اقتصادی و اجتماعی بود.

دکتر احمدی‌نژاد با بیان اینکه دولت نهم و دهم در یکی از سخت‌ترین شرایط تاریخی مستقر شدند، تصریح کرد: وقتی دولت نهم و دهم تشکیل شد، عراق و افغانستان توسط آمریکا و سلطه‌گران اشغال شده بود و هر روز آمریکا کشورمان را تهدید می‌کرد.

رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: دولت نهم و دهم در شرایط رکود و بحران اقتصاد جهانی، تورم جهانی، شرایط سخت داخلی و تهدیدهای ناجوانمردانه یک سویه و مسئله هسته‌ای قرار گرفته بود. از ابتدا معتقد بودیم دولت هر کاری می‌کند باید نتیجه اش به ملت برگردد تا به لحاظ علمی، اقتصادی و توانمندی‌های شخصی بالا بیاید.

دکتر احمدی نژاد با بیان اینکه برای کاهش فاصله باید کارهایی انجام می شد؛ گفت: اول توزیع سهام عدالت و واگذاری سهام بنگاه ها را داشتیم و دولت، سهام عدالت را که متعلق به همه ملت بوده است، واگذار کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز