خبرگزاری کار ایران

حسن روحانی در همایش افق رسانه/۱/

در این انتخابات صندوق رای در افکار عمومی؛ در جایگاه خودش قرار گرفت

asdasd
کد خبر : ۸۵۰۲۷

این انتخابات به تمام شبهات، تمام سوال‌ها و بگو مگوها نه راجع به انتخابات بلکه راجع به مشروعیت نظام پاسخ داد/ در این انتخابات صندوق رای در افکار عمومی در سطح جهان در داخل کشور به ویژه در افکار جوانان در جایگاه خودش قرار گرفت.

ایلنا: حجت‌الاسلام حسن روحانی(رئیس جمهور منتخب) صبح امروز(8 تیر) در همایش افق رسانه در سازمان صدا و سیما حضور پیدا کرد و از نزدیک با مدیران مختلف بخش‌های مختلف صدا و سیما دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن روحانی در این همایش با اشاره به فرارسیدن 7 تیر سالروز شهادت شهید بهشتی و 72 تن از یارانش گفت: آنهایی که در کنار شهید بهشتی بودند به خوبی می‌دانند و عرض مرا تصدیق می‌کنند که شهید بهشتی یک نمونه کامل از صبر، بردباری،عقلانیت، اعتدال و اخلاق بود.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم در بحث اعتدال یک مثال اعلا را بگوییم؛ یکی از آن افراد شهید بهشتی است.

روحانی با اشاره به یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و نقش مردم در این انتخابات گفت: در این انتخابات ملت موقع‌شناس و فهیم با حضور کم نظیرشان و درک شرایط بین‌المللی؛ عظمت و بزرگی خود را نشان دادند و حماسه تاریخی آفریدند. این برگ زرین نه تنها در تاریخ کشور بلکه در تاریخ جهان می‌ماند.

روحانی با تشکر از تمامی اقشار مردم گفت: در این انتخابات همه اقشار مختلف حضور داشتند اما حضور قشرهایی مانند جوانان، زنان که نقش زیادی داشتند در ایجاد این شکوه و عظمت بسیار چشمگیر بود و منظره‌های بسیار جالبی را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: مخصوصا در هفته آخر، شاید صدا و سیما در این ایام نتوانست همه این منظره‌ها در معرض افکار عمومی قرار دهد اما اگر برنامه‌ها با این حضور ضبط شده باشد پخش آن در آینده بسیار تاثیرگذار است جمعیت‌های پنجاه هزار نفری، صد هزار نفری دویست هزار نفری شرکت می‌کردند و این حضور خود پیروزی بود.

وی ادامه داد: این حضور نقطه عطفی در تاریخ کشورمان در سال‌های اخیر بود در خلق این عظمت همه ما دست قدرت و حکمت و رحمت الهی را به خوبی مشاهده کردیم. او بود که دل‌ها را به سمت این شکوه بزرگ تاریخی و این حماسه هدایت کرد. عنایات اهل بیت عصمت و طهارت و ولی اله عظم به خوبی نمایان و مشهود بود.

رئیس جمهور منتخب تاکید کرد: چه کسی می‌توانست در عرض یک هفته این موج بزرگ و عظیم را در کشور ایجاد کند. شنبه و یکشنبه دنیای دیگری بود و از دوشنبه چهره جدید مردم پرشور و غیور در جوانان با احساس چهره جدیدی به کشور ما داد و در این میان نقش اصلی از آن ملت است.

روحانی ادامه داد: البته رهنمودهای مقام معظم رهبری از آغاز تا پایان نقشی بی‌بدیل ایفا کرد از سخنرانی ایام نوروز تا صبح انتخابات تدبیر ایشان راه را برای حضور و حماسه باز کرد تسهیل و تمهید کرد.

وی ادامه داد: بزرگان، فرهیختگان، روشنفکران علما مراجع همه و همه در این زمینه نقش داشتند. صدا و سیما بی‌تردید نقش بسیار ارزشمندی داشت؛ با پخش برنامه‌های متنوع برای تشویق مردم به حضور و اصل انتخابات و اهمیت انتخابات و هم در زمینه معرفی کاندیداها و نامزدهای انتخاباتی بسیار مشهود بود.

رئیس دولت یازدهم تاکید کرد: در همه پرسی‌های آینده و تحقیقات آینده زوایای این حضور و نقش همه در انتخابات باید واضح‌تر و روشن‌تر شود اما آنچه که مشخص است این است که بسیاری از روستاییان نقاط دور افتاده تنها از طریق صدا یا سیما یا هر دو توانستند ویژگی‌های نامزدهای انتخاباتی را مورد بررسی قرار دهند و نامزد موردنظر خود را برگزینند و انتخاب کنند.

روحانی با تشکر از همه کسانی که در انتخابات و برگزاری آن نقش داشتند، افزود: نقش مجریان انتخابات، ناظران انتخابات، دولت محترم، شورای محترم نگهبان نیروهای امنیتی نقش پلیس در ایجاد امنیت در سراسر کشور بسیار حائز اهمیت بود. باید از همه و همه سپاسگذاری کنیم.

وی ادامه داد: در این انتخابات صندوق رای در افکار عمومی در سطح جهان در داخل کشور به ویژه در افکار جوانان در جایگاه خودش قرار گرفت. شاید کمتر چیزی ما داریم که برای مشروعیت نظام مشروعیت سیاسی و قانونی نظام بتواند جایگزین صندوق رای و انتخابات شود صندوق رای و انتخابات به معنای جمهوریت به معنای اسلامیت و به معنای مشروعیت سیاسی و قانونی و مقلوبیت است که البته این جایگاه رای مردم و ولایت مردم در طول ولایت الهی و ولایت الله است.

روحانی ادامه داد: این انتخابات به تمام شبهات، تمام سوال‌ها و بگو مگوها نه راجع به انتخابات بلکه راجع به مشروعیت نظام  پاسخ داد. انتخابات آب زلالی بود که در این آینه جمهوری اسلامی ایران که گرد و غباری روی آن نشسته بود؛ کاملا شفاف و پاکیزه کرد. همه دنیا از نو جمهوری اسلامی، ملت ایران، مردم سالاری دینی، آزادی و دموکراسی خواهی در کشور را مشاهده کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز