خبرگزاری کار ایران

رییس‌جمهور در مراسم افتتاح چند پروژه خدماتی و عمرانی در كرمان:

برای ساختن ایران باید نگاه‌ها را اصلاح‌ كنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۶۶۶

ای كاش لایحه مالیاتی دولت سریعتر تصویب شود تا بتوانیم از خانه های خالی مالیات بگیریم تا هم دیگر این خانه ها خالی نمانند و هم مالیت اخذ شده از آنها به جیب مردم بازگردد.

 رییس جمهور با تاكید بر لزوم آبادانی و ساختن ایران، گفت: تاكید بر بزرگی ایران و لزوم ساختن و آبادانی آن نه یك اندیشه ناسیونالیستی یا ناشی از خود برتربینی بلكه شكر نعمت و ذكر یك مسئولیت بزرگ و تاریخی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی دولت،محمود احمدی نژاد پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه) در مراسم افتتاح چند پروژه خدماتی و عمرانی در كرمان اظهار داشت: یك مكتب و آرمان هر قدر هم كه متعالی باشد زمانی می تواند جاری و مستقر شود كه ملتی فرهیخته بار مسوولیت این مهم را به دوش كشیده و پای آن بایستند و بهترین آموزه ها و اندیشه‌ها نیز اگر بدون پشتیبان اجرایی مناسب باشد نمی توانند بر جوامع حاكم شوند.

رییس جمهور اضافه كرد: باور ما این است كه تنها ملتی كه در طول تاریخ صیقل خورده و ظرفیت پذیرش و استقرار اندیشه والای برآمده از اسلام را دارد، ملت ایران است و هیچ ملت دیگری جز ملت ایران نمی تواند این مسئولیت را برعهده بگیرد.

دكتر احمدی نژاد اظهار داشت: امروز همه ملت‌های جهان معتقدند كه تنها ملتی كه می تواند دیوار سیاه شب را بشكند تا آفتاب برآید، ملت ایران است. ایران نه یك نژاد بلكه یك فرهنگ عظیم است كه می تواند تمام خرده فرهنگ ها را در خود هضم كند و این یك ظرفیت عظیم خدادادی برای اجرای مسئولیت های مهمی است كه برعهده ملت ایران قرار دارد.

رییس جمهور تصریح كرد: فردوسی بزرگ از این جهت برای ما حائز اهمیت است كه این مسئولیت و هویت را زنده كرد و گفت كه ایرانیان باید پرچمدار تلاش برای استقرار ارزش های الهی و انسانی دین اسلام باشند و غفلت آنان از این مهم باعث می شود دوباره حكومت هایی مثل امویان و عباسیان بر سركار بیایند و وضعی بدتر از قبل از اسلام البته به نام اسلام به راه بیندازند.

دكتر احمدی نژاد با تاكید بر اینكه ایران باید ساخته شود، خاطرنشان كرد: اینكه تاكید می شود ایران باید ساخته شود به معنای آن است كه به لحاظ فرهنگی و اقتصادی آنقدر توانمند شویم كه بتوانیم مسئولیت مستقر كردن ارزش های الهی و انسانی را در تمام دنیا به خوبی ایفا كنیم و برای این مهم اگر پیش از هر كار دیگری به پیشرفت و آبادانی ایرانی همت نگماریم حرف و پیام متعالی ما مورد توجه كسی قرار نخواهد گرفت.

رییس جمهور با طرح این سوال كه برای پیشرفت كشور چه باید كرد و چه نكاتی را باید مد نظر قرار داد، گفت: برای پیشرفت، پیش از هر چیز باید روی توانمندی‌های بومی خودمان متمركز شده و به منابع و امكانات بومی خودمان تكیه كنیم.

احمدی نژاد با بیان اینكه ایران كشور ثروتمندی است و منابع و امكانات بسیاری دارد، اضافه كرد: خیلی‌ها از حدود 20 سال قبل تاكید دارند كه در كشورمان ظرفیتی برای توسعه كشاورزی وجود ندارد در حالیكه زمین های كشاورزی حاصلخیز زیادی وجود دارد كه با همین مقدار آب موجود می توان سطح زیر كشت را حداقل دو برابر افزایش داد و البته با بهینه كردن روش های مصرف آب هم می توان زمین های زیر كشت را دو برابر افزایش داد و بابت یك برابر دیگری كه می توانیم كشاورزی را توسعه دهیم در مصرف آب صرفه جویی كنیم تا سطح منابع آب های زیرزمینی بیش از این پایین نرود.

رییس جمهور با بیان اینكه خداوند كشور ایران را از دو سو به دریا متصل كرده است اظهار داشت: به همت متخصصان و حمایت دولت احیای دو طرح بزرگ آبرسانی از دریای شمال و جنوب به مركز كشور آغاز شده و فقط باید دست به دست یكدیگر دهیم و نگاه ها را اصلاح كنیم تا روند ساختن كشور بیش از پیش سرعت یابد.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه اگر خدای ناكرده در ذهن بعضی ها اینگونه تصور شود كه هدف از انقلاب این بوده كه عده ای جای عده ای دیگر را بگیرند این گمراهی است، گفت: انقلاب پیروز شد تا كشور پیشرفت كرده و آزاد شده و ارزش ها و اخلاق مستقر شود.

رییس جمهور با بیان اینكه مناصب و مسئولیت ها، امانتی است كه مردم به خادمان خود سپرده اند، اظهار داشت: شعار ما این بود كه مسئولان باید ساده زیست و پاك دست باشند اما اخیرا عده ای چنین عنوان می كنند كه كسانی كه این حرف ها را می زنند نمی توانند كشور را به سوی پیشرفت هدایت كنند و می خواهند فقر را در كشور توزیع كنند اما معنای این شعار ما این بود كه كسی از بیت المال مطالبه فردی نكند و هزینه كردن از بیت المال در نهایت دقت انجام شود. معنای پاك دستی این است، نه اینكه در آبادانی كشور و گسترش رفاه خشك دستی كنیم.

دكتر احمدی نژاد با اشاره به اینكه امیرالمومنین علی (ع) نیز پاك و ساده زیست بود اما خواست ایشان این بود كه همه مردم در رفاه زندگی كنند تاكید كرد: اینكه مسئولان پاك و ساده زیست باشند با تلاش آنها برای گسترش و افزایش رفاه مردم تضاد ندارد.

رییس جمهور گفت: كسانی كه شعار پاك دستی و ساده زیستی داده اند مخالف رفاه مردم هستند یك اتهام بی اساس و دروغ است چرا كه ما خواهان رفاه مردم در حد اعلا می باشیم و چنانكه آمار و شواهد گواه است در 8 سال گذشته در همه بخش ها پیشرفت دو برابر و یا بیشتر اتفاق افتاده و این در حالی است كه با توجه به كاهش ارزش دلار درآمدهای نفتی كشور نه تنها زیاد نشده بلكه حتی به نسبت سالهای ابتدای دهه شصت كمتر هم شده است.

دكتر احمدی نژاد با بیان اینكه در 8 سال گذشته كارهای بسیار بزرگی در كشور انجام شده است خاطر نشان كرد: دلیل این توفیق ها این بود كه مسئولانی كه روی كار آمده اند خودشان را هدف و محور قرار نداده اند بلكه به فكر ارتقا سطح رفاه ملت بودند و بر خلاف آن چه گفته می شود كه این دولت در حوزه تولید سرمایه گذاری نكرده و فقط دغدغه توزیع و پخش كردن را داشته است تاكید می كنم كه در اكثر بخش های تولیدی در كشور پیشرفت های هشت ساله اخیر با شصت سال پیش از آن برابری كرده و چه بسا بیشتر باشد و به عنوان نمونه تولید سیمان، فولاد، آلومینیوم، مس و خودرو حدود دو برابر یا بیشتر شده و صادرات غیر نفتی 7 برابر رشد داشته است.

رییس جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به اینكه امروز چند خدمت بزرگ به مردم استان كرمان و ایران تقدیم شد كه تا چند سال پیش جزء آرزوها و خواسته های اصلی مردم این منطقه بود به پروژه راه ارتباطی بین كرمان و بندرعباس اشاره كرد و گفت: امروز با بهره برداری از 290 كیلومتر آزادراهی كه در استان كرمان احداث شده است، مسیر ارتباطی كرمان به بندرعباس دوبانده شده و دیگر اگر كسی بخواهد از بندرعباس به عنوان مهمترین بندر ترانزیتی كشور به شمال تردد كرده و كالاهایی حمل كند در تمام مسیر می تواند در بزرگراه و اتوبان با سرعت و ایمنی بالا تردد كند.

احمدی نژاد با اشاره به احداث 7 هزار و 800 واحد مسكن مهر در استان كرمان آن را اقدامی بزرگ توصیف كرد و اظهار داشت: امروز در عرصه ساخت مسكن كارهای بزرگ و بی نظیری انجام شده و البته باید همچنان این اقدامات ادامه پیدا كند تا به جایی برسیم كه هر زوج جوان در ابتدای ازدواج خود بتوانند از یك مسكن مناسب و با یك قیمت مناسب بهره مند باشند.

رییس جمهور با بیان اینكه انقلاب اسلامی پیروز شد تا اسلام اجرا شود، تصریح كرد: اسلام همین رسیدگی و تامین نیازهای مردم برای فراغت آنان از دغدغه های روزمره و حركت در مسیر رشد و كمال است. امروز اگر چه تعداد مسكن ساخته شده در كشور از تعداد خانوار فراتر رفته اما با توجه به اینكه برخی ها صاحب چند خانه هستند كه آنها را خالی نگه داشته اند همچنان در مسكن كمبود وجود دارد و ای كاش لایحه مالیاتی دولت سریعتر تصویب شود تا بتوانیم از خانه های خالی مالیات بگیریم تا هم دیگر این خانه ها خالی نمانند و هم مالیت اخذ شده از آنها به جیب مردم بازگردد.

احمدی نژاد در ادامه بهره برداری از دو كارخانه تولید كنسانتره ذغال سنگ و كك سازی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان كرد: مهمتر از ساخت این كارخانه ها خودباوری و دانش ساخت این واحدهاست كه امروز صاحب آن شده ایم. پیش از این هم در كشور كارخانه كك سازی داشتیم اما تولید در آنها متوقف شده بود كه به همت متخصصان كشور در سالهای اخیر علاوه بر احیا و فعال سازی كارخانه های سابق واحدهای جدیدی نیز به همت متخصصان كشور احداث شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز