خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس‌جمهور:

کارگران نیاز به حمایت بیشتری دارند

کد خبر : ۶۷۷۶۲

در مکتب اسلام کسب روزی حلال به عنوان مجاهدتی در برابر بیگانه شناخته شده که به استقلال و خودکفایی یک ملت می‌انجامد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه "بسیاری از برکات موجود در کشور مرهون تلاش و حضور کارگران در صحنه است"، گفت: در مکتب اسلام کسب روزی حلال به عنوان مجاهدتی در برابر بیگانه شناخته شده که به استقلال و خودکفایی یک ملت می‌انجامد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی در همایش مهرآفرینان حماسه‌ساز که در سالن 17 شهریور وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه (س) اظهار کرد: دولت خدمتگزار در سالهای اخیر خدمات بسیاری برای حمایت از قشر زحمتکش کارگر انجام داده تا فشارهای مالی و اجتماعی کمتری متوجه این قشر باشد. با این وجود همواره احساس می‌شود که کارگران بعنوان رکن اساسی تولید و خودکفایی کشور نیاز به حمایت و توجه بیشتری دارند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه الگوی توسعه از طریق کارآفرینی یکی از کاربردی ترین الگوهای توسعه پایدار محسوب می شود، تصریح کرد: برای رسیدن به اهداف سند چشم انداز کشور باید فرهنگ کارآفرینی و احترام به کارآفرینان در جامعه نهادینه و راه توسعه کشور و ایجاد رقابت با کشورهای دیگراز طریق کارآفرینی هموارتر شود.

وی ادامه داد: در این الگو دولت ها ضمن تاکید بر اقتصاد بازار، محرکی بسیار نیرومند برای توسعه محسوب می شوند و وظیفه دولت ها انتخاب راهبردهایی است که ابتکار، نوآوری و بهره برداری کارآفرینان از فرصتها را سهل تر کنند.

رحیمی با اشاره به تلاش دشمنان برای اعمال فشار علیه جمهوری اسلامی خاطرنشان کرد: تنها راه عبور از مقطع حساس و سرنوشت ساز کنونی برنامه‌ریزی و توجه ویژه به مسائل اقتصادی کشور است. همه باید برای اجرای اقتصاد مقاومتی تلاش کنیم و بی تردید کارآفرینان کشور در صف اول این تلاش قرار دارند و از مهمترین اقشاری هستند که باید نظام را در مقابله با فشارهای اقتصادی قدرت های ظالم یاری کنند.

معاون اول رییس جمهور در ادامه کاهش و قطع وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را از موضوعات مهم دیگری دانست که مقام معظم رهبری نیز بر آن تاکید دارند و افزود: وابستگی به نفت یکی از مهمترین مشکلات اقتصاد ایران است که مسائلی همچون کاهش ارزش پول ملی، افزایش نقدینگی و واردات و لطمه به تولید داخلی را به همراه داشته است.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جلسات ستاد ملی زن و خانواده اظهار کرد: در این جلسات کلیه امور مربوط به زن و خانواده مورد بررسی قرار می گیرد و تلاش می شود دستورالعمل ها و مقررات لازم برای حمایت از زنان تدوین شود. اقدامات صورت گرفته در این ستاد نشانه توجه ویژه دکتر احمدی نژاد به مشکلات زنان است و ایشان همواره تاکید داشته اند که اقدامات بزرگی در راستای حمایت از زن و خانواده انجام شود.

وی تصریح کرد: در جلسه اخیر ستاد ملی زن و خانواده تصمیم گرفته شد موضوع اشتغال بانوان به طور ویژه پی گیری شود و تلاش خواهیم کرد با هماهنگی و همکاری شورای عالی اشتغال، موضوع اشتغال زنان جویای کار را پیگیری کنیم.

بر اساس این گزارش، در این مراسم با حضور معاون اول رییس جمهور از 11 نفر از بانوان برگزیده در بخشهای مختلف از جمله تشکلهای کارگری، کارآفرینی، خیرین و نیکوکاران و آموزش های مهارتی با اهداء لوح سپاس قدردانی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز