خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در سومین اجلاس وحدت و انسجام ملی:

اگر کاری تحت اجبار و بدون انتخاب آزاد انجام شود، کمال آفرین نیست

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۱۵

ما مدعی عدالت و حقوق انسانی برای همه ملت‌ها هستیم و پای آن خواهیم ایستاد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه باید از راه ساختن ایران پیام انسانی و الهی ملت ایران در جهان طنین‌انداز شود، اظهار داشت: ما مدعی عدالت و حقوق انسانی برای همه ملت‌ها هستیم و پای آن خواهیم ایستاد.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد شامگاه امروز (سه‌شنبه) در سومین اجلاس وحدت و انسجام ملی جوانان ایران اسلامی در بندرعباس با اشاره به اینکه ایران را باید برای خودمان و همه بشریت بسازیم، خاطرنشان کرد: انسان موجودی جهانی است و هر کس بخواهد به قله‌های جهانی برسد، باید به فکر همه انسان‌ها باشد.

رییس جمهور با تأکید بر اینکه ایران باید با منابع ایرانی ساخته شود، تصریح کرد: همگان مشاهده کردیم که دیگران اگر در مسیر پیشرفت ملت ایران کارشکنی نکنند، کمکی نخواهند کرد، چرا که می‌دانند اگر ملت ایران بال و پر بگیرد و به پرواز درآید دیگر جایی برای سلطه‌گری و زورگویی در جهان برای آن‌ها وجود نخواهد داشت.

احمدی‌نژاد گفت: دشمنان می‌دانند که اگر حرکت عمومی و ملی در ایران برای پیشرفت و اقتدار شکل بگیرد، همه جهان را تحت تأثیر قرار خواهد داد و آنان از تبدیل شدن ملت ایران به الگو در جهان هراس دارند.

رییس جمهور با تاکید بر اینکه ایران سرشار از منابع و امکانات گوناگون است، خاطرنشان کرد: باید ایران را با اراده، همت، اندیشه و الگوی ایرانی که سرشار از توحید، عدالت و اسلام ناب محمدی (ص) است، بسازیم.

احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه در تاریخ یک ملت حوادث و مشکلات مختلفی بوجود می‌آید، تصریح کرد: وقتی هدف و مقصد حرکت یک ملت رسیدن به قله‌های بلند عزت و افتخار باشد، مشکلات جزئی در مسیر حرکت یک ملت، به حساب نیامده و نمی‌تواند بازدارنده باشد.

رییس جمهور گفت: دشمنان بسیج شده‌ و مشکلاتی ایجاد کرده‌اند، اما برای ملتی که هدفش رسیدن به قله‌های پیشرفت است، این مشکلات به حساب نمی‌آید و به فضل الهی تمامی موانع را کنار خواهد زد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ایران باید توسط همه ملت به خصوص جوانان این سرزمین، ساخته شود و با افتخار اعلام می‌کنم که جوانان این سرزمین، پاک‌ترین، شجاع‌ترین و با صفا‌ترین جوانان کل کره زمین هستند و به وجود آن‌ها افتخار می‌کنیم.

رییس جمهور تأکید کرد: امروز همه باید با دست به دست هم با همدلی، وحدت و توکل به خدا و کار و تلاش ایران را بسازیم.

احمدی‌نژاد اضافه کرد: شیطان دائماً انسان را به زندگی فردی، خودخواهی و خودبینِی‌ها تشویق می‌کند و در نقطه مقابل خداوند انسان را به همدلی و مشارکت، دعوت می‌کند، اما امروز، روز کار و تلاش است و مشکلات و موانع در برابر یک ملت بزرگ همیشه وجود دارد، ولی هنر ملت غلبه بر مشکلات است.

رییس جمهور خطاب به بدخواهان ملت ایران خاطرنشان کرد: شما در برابر ملت ایران شکست خورده‌اید و همواره اشتباه می‌کنید، به جای اینکه در برابر عظمت ملت ایران تعظیم کنید و در کنار این ملت قرار گرفته و از ظرفیت‌های بی‌پایان ملت ایران به نفع خود و جامعه بشری بهره ببرید، تصور می‌کنید با تازه به دوران رسیده‌هایی مثل خودتان مواجه هستید، لذا با رفتارهای زشت به دنبال ایجاد مانع در برابر پیشرفت ملت ایران می‌باشید، اما امروز ملت ایران و جوانان آن مصمم هستند که کشورشان را بسازند و شما اگر حتی همه توان خود را هم بسیج کنید، این ملت و به ویژه جوانان ایران، با هوشمندی و اتحاد و ایمان شما را زیر گام‌های خود گرفته و از مشکلات عبور خواهند کرد.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: افق نگاه ملت ایران بسیار فرا‌تر از آن است که عده‌ای بخواهند در جغرافیای منطقه دستکاری و تغییر ایجاد کنند. این عده باید بدانند که واژه‌ها و نامگذاری‌های جغرافیایی در طول تاریخ براساس فرهنگ و تمدن شکل می‌گیرد و با چند شعار سیاسی نمی‌توان فرهنگ و اقتدار ایجاد کرد و البته ملت ایران از این جهت هیچ نگرانی وجود ندارد.

رییس جمهور تأکید کرد: ملت ایران هزاران سال در طول تاریخ سابقه دارد و در این دوران اثری از دشمنان وجود نداشت و هزارن سال دیگر نیز ایران خواهد بود و هیچ یک از دشمنان ملت ایران نخواهند بود.

دکتر احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ملت ایران بر پایه عدالت، احترام و همکاری سازنده دست دوستی به سمت همه ملت‌ها دراز می‌کند و همه ملت‌ها را به وحدت برای ساختن جهانی بهتر دعوت می‌کند.

رییس جمهور ادامه داد: زمانی که از انسان کامل و حکومت مهدوی صحبت می‌کنیم به این معنا نیست که برپایه این شعار به دنبال حاکمیت بر جهان هستیم، بلکه این یک دعوت به استقرار توحید و عدالت در جهان است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: ملت ایران خواهان صلح و دوستی برای همه بشریت است و یقیناً اندیشه عدالت و پاکی در حال جهانی شدن است و کسی نمی‌تواند در برابر آن بایستد چرا که این اندیشه از فطرت الهی انسان‌ها نشأت گرفته است.

رییس جمهور با بیان اینکه بشریت در حال ورود به دوران جدیدی است، اظهار داشت: شیاطین بیهوده آب در هاون می‌کوبند و به مانند خس و خاشاکی هستند که می‌خواهند در مسیر نورانی ملت‌ها مانع ایجاد کنند، اما این موانع به فضل الهی به دست فرزند امام حسن عسگری (ع) برطرف شده و عشق و محبت در جهان گسترش خواهد یافت.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از اظهارات خود با تبریک میلاد امام حسن عسگری (ع) به ملت ایران و جامعه بشری به فلسفه خلقت انسان اشاره کرد و گفت: انسان بالا‌ترین موجود هستی بوده و برای رسیدن به قله‌های سعادت نیازمند عدالت است، اگر عدالت نباشد استعدادهای انسان شکوفا نشده و به جایگاه شایسته خود نخواهد رسید.

رییس جمهور خاطرنشان کرد: انسان برای رسیدن به جایگاه حقیقی خود علاوه بر عدالت، نیازمند عشق و محبت است و خمیرمایه خلق هستی و انسان عشق و محبت است.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان برای رسیدن به کمال علاوه بر عدالت، عشق و محبت، نیازمند آزادی است، تصریح کرد: آزادی بالا‌ترین هدیه خدا به انسان است و هر عملی بر اساس انتخاب آزاد ارزش پیدا می‌کند، لذا حتی کارهای خوب و زیبا اگر تحت فشار انجام شوند، فاقد ارزش خواهند بود.

رییس جمهور افزود: اگر کاری تحت اجبار و بدون انتخاب آزاد انجام شود، کمال آفرین نیست و انسان را به قله‌های سعادت نمی‌رساند؛ انسان تنها موجود عالم هستی است که خداوند به او اختیار انتخاب آزاد داده است.

احمدی‌نژاد تصریح کرد: کسانی که ارزشهای الهی و انسانی، صداقت، صبر، شجاعت و ایثار را آزادانه انتخاب می‌کنند، اعمالشان زیبا می‌شود.

رییس جمهور گفت: عدالت، عشق و محبت و آزادی در سایه توحید و عبودیت به دست می‌آید و چنین نیست که انسان با هر اندیشه‌ای بتواند به آزادی برسد، حقیقت آزادی در عبودیت خدای یگانه است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: انسان هر قدر که زنجیرهای خودخواهی و دلبستگی به زمین را از خود‌‌ رها کند، به‌‌ همان نسبت آزاد می‌شود و این کار در سایه عبودیت خدای یگانه به دست می‌آید.

رییس جمهور با طرح این سوال که عبودیت چگونه حاصل می‌شود؟ گفت: راه عبودیت، علم و معرفت است؛ کسی که حقایق هستی را نشناسد، عبودیت برای وی بی‌معناست.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: همچنان که اقدامات ارزشی و انسانی بدون انتخاب آزاد، بی‌معناست، عبودیت نیز بدون معرفت معنا و مفهومی ندارد.

رییس جمهور ادامه داد: علم و معرفت راه عبور و ورود به مسیری است که انسان را به قله‌های کمال می‌رساند.

احمدی‌نژاد با طرح سوال دیگری مبنی بر اینکه علم و معرفت از کجا حاصل می‌شود؟ گفت: علم و معرفت در سایه تفکر و تعقل به دست می‌آید، اگر انسان می‌تواند کمال یافته و زندگی سعادتمندی در جهان پیدا کند، همه آن‌ها در سایه قدرت تفکر و تعقل است. عقل قدرتی است که حقیقت را می‌یابد و معرفت ایجاد می‌کند.

رییس جمهور اضافه کرد: وجود همه انسان‌ها در عالم هستی، مهم و ارزشمند است و هر کدام می‌توانند به قله‌های کمال برسند؛ باید همه انسان‌ها برای رسیدن به کمال به حرکت در آمده و آن را مطالبه کنند.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه انسان باید قدر خود را بداند، اظهار داشت: اولین مسئولیت انسان، قدر‌شناسی از خود است، انسان باید عظمت، استعداد و مأموریت‌های خود را بشناسد تا به واسطه آن‌ها خدا را بشناسد.

رییس جمهور گفت: انسان باید قدر آزادگی و عظمت خود را بشناسد و بداند که خدا انسان را عزیز و با کرامت خواسته است.

در این جلسه تندیس صلح و دوستی از طرف جوانان اقوام مختلف ایرانی به دکتر احمدی‌نژاد اهداء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز