خبرگزاری کار ایران

الهام مطرح کرد:

دولت جای کار حزبی نیست

asdasd
کد خبر : ۴۰۴۳۰

متاسفانه این مسائل هر روز وجود دارد و برخلاف چارچوب اداره کشور و قانون است چراکه قانون مشخص است و قوا نمی‌توانند در روند اقدامات یکدیگر مشکل ایجاد کنند.

سخنگوی دولت گفت: تلاش می‌شود در این جلسات بین دولت و مجلس در مورد بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و بودجه تفاهم حاصل شود، گفت: در این شرایط و مشکلاتی که ایجاد شده، دولت درصدد است که با کمک به مردم قسمتی از این مشکلات حل شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، غلامحسین الهام در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران، درباره اخبار منتشر شده مبنی بر ارائه پیشنهاد کاندیداتوری به الهام در دولت گفت:‌ برخی فکر می‌کنند دولت حزب است و مسائل حزبی در آن مطرح می‌شود در حالی که اصلا اینطور نیست و ما به دنبال برگزاری انتخابات پرشور و قانون‌مند هستیم و ان‌شاءالله حماسه و حرکتی ماندگار باشد و در چارچوب وظایف اجرایی دولت انجام شود.

وی در رابطه با مسائل مطرح شده مبنی بر تلاش مجلس برای کاهش اختیارات رییس‌جمهور نیز اظهار کرد: متاسفانه این مسائل هر روز وجود دارد و برخلاف چارچوب اداره کشور و قانون است چراکه قانون مشخص است و قوا نمی‌توانند در روند اقدامات یکدیگر مشکل ایجاد کنند.

سخنگوی دولت همچنین درباره سفر رییس‌جمهور به قاهره در هجدهم و نوزدهم بهمن و پیشنهاد برگزاری نشست 1+5 گفت: بررسی‌ها در حال انجام است. وزارت خارجه و مجموعه دولت در این ارتباط با مذاکرات راجع به محل گفت‌وگو به نتیجه خواهند رسید و جمع‌بندی‌های نهایی می‌شود. در مورد سفر رییس‌جمهور به قاهره نیز در زمان مناسب اطلاع‌رسانی خواهد شد.

در جنگ اقتصادی، خاکریز اول، بانک مرکزی است

الهام در ادامه به ارائه توضیحاتی درباره بانک مرکزی پرداخت و افزود: در شرایط سخت اقتصادی، بحث تحریم‌ها و جنگ اقتصادی، خاکریز اول بحث بانک مرکزی است و این نوع هجوم غیرقانونی به بانک مرکزی خلاف مبانی قانونی است و نمی‌دانم چه توجیهی دارد و چطور باید از آن دفاع کرد.

وی با بیان اینکه "بانک مرکزی یک اقدام قانونی انجام داده است"، خاطرنشان کرد: بانک مرکزی در اجرای مصوبات دولت و بازگرداندن مطالبات مردم به خزانه عمل کرده و خواهان گزارشی از عملکرد ارزی بانک‌ها بوده است تا تکلیفش معلوم شود و مابه‌التفاوت ارز پراخت شده به بانک‌ها، به بانک مرکزی و خزانه برگردد و سوال من این است که آیا این اقدام تشویق دارد یا تنبیه؟

سخنگوی دولت با بیان اینکه "اقدام انجام شده در مورد بانک مرکزی از سوی دیوان محاسبات، ایرادات قانونی دارد"، تصریح کرد: اینکه دستگاهی وابسته به قوه مقننه، مقامات عالی اجرایی را برکنار و آن هم بر اساس تصمیم بدوی و در جامعه منتشر کند و حیثیت افراد را زیر سوال ببرد، توجیه عقلانی در این شرایط ندارد و اقدامی غیرقانونی است پس امیدواریم همه در چارچوب قانون حرکت کنیم تا مشکلات مردم حل شود.

تلاش می‌شود هفته آینده جلسات دولت و مجلس به جمع‌بندی برسد

سخنگوی دولت همچنین با اشاره به برگزاری نشست‌های مشترک دولت و مجلس گفت: تلاش می‌شود که در این جلسات بین دولت و مجلس در مورد بحث هدفمند کردن یارانه‌ها و بودجه تفاهم حاصل شود.

الهام در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه "دولت مصر است که به مردم کمک شود"، افزود: در این شرایط و مشکلاتی که ایجاد شده، دولت درصدد است که با کمک به مردم قسمتی از این مشکلات حل شود و قدرت خرید مردم افزایش پیدا کند.

وی با بیان اینکه "بحث‌های صورت گرفته بین دولت و مجلس بحث‌های سنگینی است و وقت می‌گیرد"، اظهار کرد:‌ این عزم و تلاش وجود دارد که بین دولت و مجلس در مورد این مسائل تفاهم شکل بگیرد.

الهام با تاکید بر اینکه "تلاش داریم که در این جلسات در هفته آینده به جمع‌بندی برسیم و نتیجه‌گیری انجام شود"، ادامه داد: ما در واقع درصدد هستیم با تصمیماتی که اتخاذ می‌شود مقداری از مشکلاتی را که برای مردم پیش آمده حل کنیم؛ البته هیچ عدد و رقمی در این ارتباط تصویب نشده و امسال صحبت‌هایی که در این ارتباط برخی افراد با بیان عدد و ارقام انجام می‌دهند کارشناسی ودقیق نیست و پایه‌ای ندارد.

سخنگوی دولت با بیان اینکه "تلاش می‌شود هرچه زودتر در این ارتباط بین دولت و مجلس جمع‌بندی انجام شود و به نتیجه مطلوب برسیم"، گفت: در این جلسات در ارتباط با بحث بودجه و هدفمندی یارانه‌ها بحث و گفت‌وگو می‌شود و مطالبی که در این زمینه در برخی رسانه‌ها مطرح شده قطعی نیست و تحلیل و اظهارنظرات شخصی است. هدف دولت، جبران مشکلات مردم است و تلاش دارد که قسمتی از این مشکلات حل شود و وقتی به تصمیم قطعی رسید آن را اعلام می‌کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد: بحث‌ها باید در هفته آینده با مشی تعیین شده از سوی رهبر انقلاب انجام شود و در این راستا به جمع‌بندی برسد.

الهام در پاسخ به این سوال که "برخی رسانه‌ها اعلام کرده‌اند دولت قصد دارد در راستای حل مشکلات مردم به دو دهک پایین جامعه کمک‌هایی را به صورت نقدی یا سبد کالا ارائه کند و تلاش ما این است که تا پیش از عید این کمکها انجام شود"، افزود: وقتی از این جلسات جمع‌بندی حاصل شد، دولت تصمیمات اتخاذ شده را به اطلاع مردم می‌رساند و برخی از صحبت‌هایی که در مورد تصمیمات جلسات مشترک مطرح می‌شود پایه چندانی ندارد و دولت خود نتایج حاصله را به اطلاع مردم خواهد رساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز