خبرگزاری کار ایران

میرتاج الدینی در جمع خبرنگاران:

حکم انفصال از خدمت بهمنی نقض می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۰۲۸۲

با توجه به اصل ۵۳ و ۵۴ قانون اساسی دیوان محاسبات وظیفه رسیدگی به امور بودجه را برعهده دارد درحالی که بانک مرکزی هیچ ردیف بودجه‌ای ندارد که مورد رسیدگی دیوان محاسبات قرار بگیرد.

معاون رئیس جمهور در امور قانون اساسی از لغو قطعی حکم انفصال از خدمت رئیس کل بانک مرکزی از سوی دیوان محاسبات خبر داد.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در خصوص حکم انفصال از خدمت رئیس کل بانک مرکزی، گفت: رسانه‌ای شدن این حکم درحالی که هنوز به طور کامل قطعی نشده و در مرحله بدوی قرار دارد، جای تعجب است. آقای بهمنی در شرایط حساس فعلی مدیریت ارز کشور را برعهده دارد و به طور حتم چنین مسئله‌ای موجب برخی نوسانات بازار ارز می‌شود.

وی افزود: این درحالی است که آقای بهمنی تخلفی مرتکب نشده و تنها مابه‌التفاوت قیمت ارز را به خزانه برگردانده است که آن هم با مصوبه دولت بوده و اطلاق عنوان برداشت شبانه که گویی تخلف خاصی اتفاق افتاده، درست نیست.

معاون رئیس جمهور در امور قانون اساسی گفت: با توجه به اصل ۵۳ و ۵۴ قانون اساسی دیوان محاسبات وظیفه رسیدگی به امور بودجه را برعهده دارد درحالی که بانک مرکزی هیچ ردیف بودجه‌ای ندارد که مورد رسیدگی دیوان محاسبات قرار بگیرد.

میرتاج‌الدینی در ادامه با اشاره به اینکه بهمنی و دوستانشان در مورد حکم دیوان محاسبات پاسخ‌های قاطعی دارند، گفت: اول اینکه ورود دیوان محاسبات به این بحث جای سؤال دارد و به طور حتم معاونت حقوقی وارد این مسئله خواهد شد. مورد دوم نیز این است که این حکم نهایی نشده و ۲۰ روز برای اعتراض به این حکم زمان قانونی وجود دارد و به طور حتم حکم انفصال از خدمت آقای بهمنی نقض خواهد شد.

معاون رئیس جمهور در پاسخ به سؤالی درباره جلسات شبانه دولت و مجلس، گفت: روند کلی این جلسات تفاهم بین دولت و مجلس است و تصمیمات خوبی نیز گرفته شده است.

وی درباره ماهیت این تصمیم‌ها افزود: قرار شده است تا زمان نهایی نشدن این تصمیمات صحبتی در این خصوص نشود و به شرکت‌کنندگان در این جلسه نیز در مورد این قضیه تاکید شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز