خبرگزاری کار ایران

احمدی‌نژاد در مراسم رونمایی هشت داروی پیشرفته جدید خبر داد:

تشکیل صندوقی برای حمایت از فعالیتهایی که در مرز دانش انجام می‌شوند

از تعداد ۱۷۰ داروی تولید شده با فناوری بالا در دنیا، ایران به فناوری ساخت ۳۱ دارو دست یافته و لازم است سرعت پیشرفت کشورمان در این عرصه از متوسط سرعت جهان بالا‌تر برود

رییس‌جمهور گفت: تولید داروهای پیشرفته اگر چه ما را از واردات آن‌ها بی‌نیاز کرده و علاوه بر صرفه جویی‌های ارزی، درآمدهایی را نیز از محل صادرات این دارو‌ها نصیب کشور می‌کند، اما ارزش انسانی که در اثر نجات جان انسان‌ها بر اثر مصرف این دارو‌ها حاصل می‌شود، بسیار گرانقدر‌تر از هر دستآورد مادی دیگری است.

به گزارش ایلنا، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در مراسم رونمایی از هشت قلم داروی بیولوژیک راهبردی از همه متخصصان و دست اندرکاران تولید این دارو‌ها تشکر کرد و با طرح این سئوال که آیا کسب درآمد و تحصیل پول ارزشمند‌تر و زیبا‌تر است، یا جاری کردن لبخند رضایت بر لبان انسانهای نیازمند؟ افزود: موفقیت، پیشرفت، عظمت و سعادت انسان در گرو اعمال انسانی و احترام گذاشتن او به ارزشهای الهی و انسانی است و هر فردی همانقدر حائز ویژگیهای عالی انسان بودن است، که عاشق دیگر انسان‌ها بوده و در فکر آنهاست و همانقدر کمال یافته است، که نسبت به دیگر انسان‌ها محبت می‌ورزد.

احمدی‌نژاد اظهار داشت: دلیل تبلور یافتن و گل کردن تلاش‌ها و نتایج اقدامات ایرانیان در عرصه ملی و بین المللی، در عشق ورزیدن ایرانیان به همنوعان خود و همه انسانهاست.

رییس‌جمهور با بیان اینکه تحولات و رویدادهای عرصه اجتماع به خودی خود اصالت نداشته و تابع تحولات و تغییرات درونی انسان‌ها هستند، تصریح کرد: اگر انسان‌ها از درون تغییر کنند، محیط پیرامونی آن‌ها نیز به تبع این تغییرات، متحول خواهد شد و پیشرفت، سرافرازی، استقلال و عزت، تابع تغییراتی هستند که در اراده، قلب و اندیشه انسان‌ها رخ می‌دهند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: اگر فردی تصمیم بگیرد که آینده خود را بسازد، حتماً محیط بیرونی نیز تابعی از تصمیم او خواهد شد و اگر ملتی اراده کند، فردای خود را به بهترین و زیبا‌ترین شکل بسازد، هزینه‌ها، موانع و دشمنی‌ها هرگز نخواهند توانست خللی در مسیر پیشرفت او ایجاد کنند و باورم این است که هرگاه فرد یا ملتی تصمیم بگیرد در مسیر اعتلا و کمال به پیش رود به طور طبیعی و بر اساس سنتهای الهی لوازم طی این مسیر نیز فراهم می‌شود.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه امروز به سرعت در حال نزدیک شدن به سطح اول دانش در دنیا هستیم، گفت: از تعداد ۱۷۰ داروی تولید شده با فناوری بالا در دنیا، ایران به فناوری ساخت ۳۱ دارو دست یافته و لازم است سرعت پیشرفت کشورمان در این عرصه از متوسط سرعت جهان بالا‌تر برود تا به زودی به جایی برسیم که نمونه همه داروهای دنیا با نام و نشان ایرانی در دنیا عرضه شود و این برای کشوری که امثال ابن سینا و رازی را تربیت کرده است، به هیچ وجه کار سختی نیست.

احمدی‌نژاد با تأکید بر اینکه امروز همه لوازم و شرایط برای پیشرفت کشور محیاست، به پشتیبانی دولت از همه اقداماتی که در راستای ساختن و به پیش راندن کشور انجام می‌شود، اشاره کرد و اظهار داشت: صندوقی برای حمایت از فعالیتهایی که در مرز دانش انجام می‌شوند، تشکیل شده که به زودی رسما فعالیت خود را آغاز خواهد کرد تا پشتوانه‌ای برای متخصصان و فناوران کشور باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز