خبرگزاری کار ایران

معاون اول رییس جمهور در استان کرمان:

دولت آمادگی دارد برای تغییر روشهای آبیاری ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت کند

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۷۵

استان کرمان با خشکسالی مواجه است و اراضی کشاورزی این منطقه در شرایط مطلوبی نیستند و اگر هر چه زود‌تر برای آن چاره اندیشی نکنیم با مشکلات و خسارات زیادی روبرو خواهیم شد.

معاون اول رئیس جمهور استان کرمان را بهشت معادن ایران خواند و با تأکید بر اینکه باید امکانات لازم در اختیار توسعه استان قرار گیرد، گفت: لازمه پیشرفت و توسعه صنعت استان تأمین آب است که باید در این خصوص برنامه ریزی و طراحی شود.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی عصر شنبه در جلسه ستاد توسعه راهبردی استان کرمان بر لزوم اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن و ذخایر استان کرمان تأکید کرد و خواستار برنامه ریزی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تحقق این امر مهم شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین از وزیر صنعت، معدن و تجارت خواست مشوق‌های لازم را برای حضور بخش خصوصی در استخراج و بهره برداری از معادن استان کرمان ایجاد کند تا مقدمه واگذاری معادنی که در اختیار دولت است فراهم و سرمایه گذاران خارجی و داخلی به این منطقه جذب شوند.

رحیمی ضرورت تأمین آب لازم برای استان کرمان را صرفه جویی و اصلاح روشهای آبیاری و به کارگیری شیوه‌های نوین و استفاده از آبیاری تحت فشار عنوان کرد و افزود: باید در کنار این اقدامات برنامه جامعی برای انتقال آب از دیگر نقاط کشور به این استان تدوین شود تا شاهد تأمین آب مورد نیاز مردم استان در سه بخش شرب، صنعت و کشاورزی باشیم.

وی ادامه داد: استان کرمان با خشکسالی مواجه است و اراضی کشاورزی این منطقه در شرایط مطلوبی نیستند و اگر هر چه زود‌تر برای آن چاره اندیشی نکنیم با مشکلات و خسارات زیادی روبرو خواهیم شد.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: دولت آمادگی دارد برای تغییر روشهای آبیاری و استفاده از روشهای علمی و نوین تا ۹۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت کند و به کشاورزان در جهت اصلاح روشهای آبیاری یاری رساند.

در این جلسه استاندار کرمان گزارشی از اقدامات و برنامه‌های استان ارائه کرد و مشکلات، نیاز‌ها و درخواستهای خود را مطرح نمود.

در این نشست که وزرای صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، نیرو، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران محلی نیز حضور داشتند، اهم موضوعات و مشکلات مربوط به استان کرمان مطرح شد و پیشنهادات و دیدگاه‌های مختلف مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مصوباتی نیز در بخشهای مختلف از جمله در زمینه بهداشت و درمان، کشاورزی، راه و گازرسانی به شهر‌ها و روستاهای استان به تصویب رسید.

در این جلسه همچنین مقرر شد وزارت صنعت، معدن و تجارت طرح جامع اکتشاف، استخراج و فرآوری معادن استان را آماده کرده و برنامه‌های لازم برای واگذاری معادن به بخش خصوصی و تقویت صنعت استان را حداکثر ظرف یک ماه آینده ارائه دهد تا در جلسه آتی ستاد به تصویب برسد.

وزیر نیرو نیز در این نشست گزارشی از برنامه‌های آن وزارتخانه برای تأمین آب استان کرمان ارائه و قرار شد کلیه مسائل مربوط به تأمین آب مورد نیاز استان در سه بخش شرب، کشاورزی و صنعت در قالب یک طرح جامع توسط وزارت نیرو تدوین و برای اجرا ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز