خبرگزاری کار ایران

رحیمی در همایش ملی روز جهانی غذا؛

وزارت بهداشت اجازه ورود افراد سودجو به عرصه غذا و دارو را ندهد

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۵۳

افراد و سازمانهایی که با سلامت و بهداشت مردم سروکار دارند باید در کنار منافع صنفی و سود شخصی خود به سلامت و هزینه‌های درمانی ناشی از غذاهای نامرغوب نیز توجه ویژه نمایند.

معاون اول رییس جمهور با انتقاد از کسانی که نکات بهداشتی را در تهیه غذا رعایت نمی‌کنند، تصریح کرد: باید دستان پلید افرادی که غذای آلوده به مردم ارائه می‌کنند کوتاه شده و شمشیر نظارت بر سر کسانی که می‌خواهند از جامعه سوءاستفاده کنند فرود آید.

به گزارش ایلنا، محمدرضا رحیمی صبح امروز در همایش ملی روز جهانی غذا ضمن تسلیت شهادت امام جواد (ع) و نیز قدردانی از تلاشهای وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در تأسیس سازمان غذا و دارو گفت: ایران صدوششمین کشوری است که از نهادی بعنوان متولی غذا و دارو برخوردار شده است.

رحیمی منشأ بیشتر امراض و بیماری‌ها را در غذا و کیفیت آن دانست و خاطرنشان کرد: باید به مقوله غذا و سلامت انسان‌ها توجه ویژه شود و وزارت بهداشت نیز همه تلاش و امکانات خود را در این زمینه بکار گیرد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به طراحی سامانه پایش غذا و دارو تصریح کرد: وزارت بهداشت باید تلاش کند تا با اجرای دقیق این سامانه افراد سودجو نتوانند در عرصه غذا و دارو ورود پیدا کنند.

رحیمی با اشاره به اینکه برخی اماکن تهیه و توزیع غذا مسائل بهداشتی را رعایت نمی‌کنند تصریح کرد: افراد و سازمانهایی که با سلامت و بهداشت مردم سروکار دارند باید در کنار منافع صنفی و سود شخصی خود به سلامت و هزینه‌های درمانی ناشی از غذاهای نامرغوب نیز توجه ویژه نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به تولیدکنندگان مواد غذایی تأکید کرد افرادی که در شرکتهای تولیدی مواد غذایی فعالیت می‌کنند باید از صلاحیت کافی برخوردار بوده و در زمینه مراقبتهای بهداشتی شغل خود کوتاهی نکنند.

وی تصریح کرد: باید تولیدات مواد غذایی کشور به میزانی از کیفیت و سلامت برخوردار باشد که در سطح منطقه اعتبار لازم و کافی را داشته باشد تا علامتهای تجاری جمهوری اسلامی به عنوان کالاهای خوشنام و معتبر در سطح منطقه و کشورهای همسایه مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم ضمن اعطای تندیس و نشان ایمنی و سلامت به واحدهای تولید کننده بر‌تر مواد غذایی، همچنین وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز لوح تقدیری به معاون اول رییسجمهور بخاطر حمایتهای بی‌دریغ در تأسیس سازمان غذا و دارو تقدیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز