خبرگزاری کار ایران

مهمانپرست:

مقامات خویشتنداری کنند

این‌گونه آتش‌افروزی‌ها صرفا در جهت منافع بدخواهان و دشمنان صلح و ثبات و آرامش در منطقه است و اهدافی جز بر هم زدن دوستی‌ها و برادری‌های مردم کشورهای همسایه و انتقال اختلاف‌ بین کشورها به سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی را دنبال نمی‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پی حوادث مرزی پیش‌آمده بین سوریه و ترکیه، ضمن ابراز همدردی با بازماندگان کشته‌شدگان این حادثه، مقامات دو کشور را به خویشتنداری دعوت کرد و خواستار بررسی ریشه‌ها و علل این حادثه شد.
به گزارش ایلنا، رامین مهمان‌پرست با اشاره به درگیری مرزی مسلحانه میان سوریه و ترکیه اظهار کرد: این‌گونه آتش‌افروزی‌ها صرفا در جهت منافع بدخواهان و دشمنان صلح و ثبات و آرامش در منطقه است و اهدافی جز بر هم زدن دوستی‌ها و برادری‌های مردم کشورهای همسایه و انتقال اختلاف‌ بین کشورها به سطوح منطقه‌ای و بین‌المللی را دنبال نمی‌کند.

مهمان‌پرست افزود: جمهوری اسلامی ایران اقدامات خیرخواهانه خود درباره حل مشکلات سوریه در چارچوب کمیته چهارجانبه را همچنان ادامه خواهد داد و معتقد است تنها راه‌حل مشکلات پیش‌آمده و برون‌رفت از شرایط فعلی در سایه خویشتنداری، گفت‌وگو و اقدامات سیاسی است.

دفتر رجب طبیب اردوغان ـ نخست‌وزیر ترکیه ـ عصر روز چهارشنبه با انتشار بیانیه‌ای از گشودن آتش توپخانه این کشور به سمت اهدافی که در سوریه توسط رادارها شناسایی شده بودند، خبر داد.

ترکیه در نامه‌ای به شورای امنیت از سوریه شکایت و دمشق را به نقض علنی قانون بین‌المللی متهم کرده است.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز