خبرگزاری کار ایران

در مجمع عمومی سازمان ملل

ایران از رویکرد غرب در قبال نقض حقوق بشر توسط تروریست‌ها در سوریه انتقاد کرد

کد خبر : ۹۳۰۶۴

ارسال سلاح‌های پیچیده و حمایت همه جانبه از برخی گروه‌های تروریستی و افراطی در سوریه تنها به تداوم جنایات آن‌ها و طولانی‌تر شدن خونریزی‌ها کمک می‌کند.

سفیر ایران در سازمان ملل گفت: ارسال سلاح‌های پیچیده و حمایت همه جانبه از برخی گروه‌های تروریستی و افراطی در سوریه تنها به تداوم جنایات آن‌ها و طولانی‌تر شدن خونریزی‌ها کمک می‌کند.

به گزارش ایلنا، غلامحسین دهقانی، سفیر و معاون نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه مجمع عمومی این سازمان که در خصوص نقض حقوق بشر در سوریه برگزار شده بود، از رویکرد دو گانه برخی کشورهای غربی در محکوم نکردن نقض حقوق اولیه انسانی توسط گروه‌های افراطی و تروریستی در سوریه انتقاد کرد.

او با اشاره به رشد افراط‌گرایی و اقدامت خشونت‌آمیز از سوی گروه‌های افراطی و تروریستی در سوریه، نسبت به سرایت ناامنی و بی‌ثباتی به سایر مناطق خاورمیانه هشدار داد.

دهقانی تصمیم کشورهای غربی برای ارسال سلاح‌های پیشرفته جهت گروه‌های افراطی و غیرمسوول در سوریه را باعث تشدید نقض حقوق بشر و طولانی شدن بحران در سوریه دانست.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل گزارشات منتشره از موارد مختلف نقض حقوق بشر در سوریه توسط گروه‌های افراطی را تکان دهنده خواند و تاکید کرد: نقض حقوق بشر در سوریه علیه پیروان همه مذاهب از جمله شیعیان، اهل تسنن، دروزی‌ها، مسیحیان و کردها صورت می‌گیرد و به یک قوم یا مذهب محدود نمی‌شود، اما متاسفانه هیچ یک از طرف‌های خارجی ظرف دو سال گذشته علیه این اقدامات و حضور جنگجویان خارجی در سوریه موضع‌گیری نکرده و چشم خود را بر روی جنایت‌های افراطیون بسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: گروه‌های افراطی و تروریستی و حامیان آن‌ها بایستی در قبال عملکرد خود پاسخگو باشند و در این چارچوب از کمیسیون تحقیق درباره شرایط حقوق بشر در سوریه می‌خواهیم که با توجه به مسوولیت سنگین خود، در قبال اقدامات گروه‌های افراطی که باعث طولانی‌تر شدن بحران و افزایش خشونت در سوریه و منطقه می‌شود، موضعی قوی اتخاذ کند.

سفیر و معاون نماینده دائم کشورمان در ادامه با اشاره به حملات گروه‌های افراطی به مکان‌ها و حرم‌های مقدس ادیان و مذاهب مختلف در سوریه و اقدام به تخریب گنبد و بارگاه و بی‌حرمتی به آن‌ها، تصریح کرد: از آن جا که این اقدامات می‌تواند درگیری‌های مذهبی بین پیروان مذاهب مختلف را تشدید کند، از کمیسیون تحقیق انتظار می‌رود که این اقدامات را محکوم کرده و از طرف‌های ذی‌ربط بخواهد که قداست این مکان‌های متعلق به مسلمانان و مسیحیان حفظ شده و از اقدامات مشابه در آینده خودداری شود.

دهقانی در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همان‌گونه که در گذشته بارها اعلام کرده است، هرگونه خشونت و نقض حقوق بشر براساس دیدگاه‌های مذهبی و یا اعتقادات را محکوم کرده و بر این اعتقاد است که تنها راه همزیستی بین مذاهب تضمین احترام به عقاید و باورهاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز