خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه روسیه:

مسكو از موضع‌گیری‌های روحانی درباره برنامه هسته‌ای ایران حمایت می‌كند

asdasd
کد خبر : ۸۲۹۷۲

روسیه با این موضوع موافق است که راه حل نهایی مساله هسته‌ای ایران تنها از طریق به رسمیت شناختن حق مسلم این كشور برای بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی اتمی از جمله غنی‌سازی اورانیوم است و در چارچوب آن کنترل مطمئن و همه‌جانبه آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شرط پایان دادن به تحریم اعمال می‌شود.

وزارت خارجه روسیه اعلام كرد كه اظهارنظرهای «حسن روحانی» رئیس‌جمهور منتخب ایران در باره راه‌حل‌هایی برای حل مساله هسته‌ای این کشور همسو با موضع روسیه بوده و مسكو به اجرای آنها امیدوار است.

وزارت خارجه روسیه با اعلام این‌كه مسكو از اظهارنظرهای روحانی در باره مساله هسته‌ای استقبال می کند، تاكید كرد كه این كشور با این موضوع موافق است که راه حل نهایی این مساله تنها از طریق به رسمیت شناختن حق مسلم ایران برای بهره‌برداری صلح‌آمیز از انرژی اتمی از جمله غنی‌سازی اورانیوم است و در چارچوب آن کنترل مطمئن و همه‌جانبه آژانس بین المللی انرژی اتمی بر فعالیت‌های هسته‌ای ایران به شرط پایان دادن به تحریم اعمال می‌شود.

روحانی در نخستین نشست خبری خود اعلام کرده بود که ایران آماده است شفافیت بیشتری در رابطه با برنامه هسته‌ای خود نشان دهد و برای همه دنیا روشن کند که اقدام‌های ایران کاملا در چارچوب‌های بین‌المللی است.

وی همچنین گفت که ایران تصمیم دارد مذاکرات خود با گروه 1+5 را فعال‌تر كند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز