خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور سیاسی بین‌المللی وزارت خارجه:

فلسطین از اولویت‌های اول ایران است

کد خبر : ۸۰۸۱۱

برخی کشورها متاسفانه مشکلات فلسطین را در سطح نازل‌تری مطرح می‌کنند و این مشکلات را صرفا در مسائل مالی خلاصه می‌کنند. ما معتقدیم سازمان همکاری اسلامی باید تلاش مضاعفی برای تحقق قطعنامه‌های خود در رابطه با فلسطین به عمل آورد.

اسحاق آل‌حبیب، مدیر کل امور سیاسی بین‌المللی وزارت امور خارجه که به نمایندگی از وزیر خارجه کشورمان در کنفرانس حمایت از فلسطین در باکو شرکت کرده بود، مساله فلسطین را از اولویت‌های اول ایران از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد.

به گزارش ایلنا، وی که روز سه‌شنبه در نشست یک روزه اجلاس وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در باکو سخن می‌گفت، افزود: جمهوری اسلامی ایران برای کاهش آلام مردم مسلمان فلسطین از هیچ کوششی فروگذار نکرده و همواره به حمایت‌های مادی و معنوی از مردم مظلوم این سرزمین ادامه داده است.

مدیرکل امورسیاسی بین‌المللی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به اینکه ایران در همه جا از حق مسلم مردم فلسطین دفاع کرده و از تشکیل فلسطین مستقل به مرکزیت قدس شریف حمایت می‌کند تاکید کرد که مذاکرات با رژیم صهیونیستی هیچ‌وقت نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.

وی گفت: برخی کشورها متاسفانه مشکلات فلسطین را در سطح نازل‌تری مطرح می‌کنند و این مشکلات را صرفا در مسائل مالی خلاصه می‌کنند. ما معتقدیم سازمان همکاری اسلامی باید تلاش مضاعفی برای تحقق قطعنامه‌های خود در رابطه با فلسطین به عمل آورد.

آل حبیب افزود: در عین حال جمهوری اسلامی ایران به تعهدات خود در چارچوب صندوق قدس شریف که در کمیته فلسطین اجلاس سران کشورهای غیر متعهد در تهران مطرح شده است، پایبند است.

گفتنی است در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی در باکو موضوع تاسیس شبکه اسلامی امنیت مالی فلسطین و حمایت از توسعه شهری قدس شریف مورد مذاکره قرار گرفت و به تایید حاضرین رسید.

در این نشست علاوه بر 'اکمل الدین احسان اوغلو'، دبیر کل سازمان همکاری‌های اسلامی، وزیران خارجه جمهوری آذربایجان، ترکیه، مصر، فلسطین، بنگلادش و نمایندگان برخی از سازمان‌های بین‌المللی از جمله آیسسکو، شورای همکاری خلیج فارس و نمایندگی‌های سیاسی کشورهای خارجی شرکت کرده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز