خبرگزاری کار ایران

عراقچی:

سیاست‌های شورای همکاری خلیج‌فارس شکست خورده است

کد خبر : ۷۶۰۸۱

جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، بخش لاینفک سرزمین ایران است و تمامی اقدامات انجام گرفته در جزایر مزبور، در چارچوب حقوق حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به گزارش سالانه دبیرخانه شورای همکاری خلیج فارس و اتهامات و ادعاهای مطروحه در این گزارش درباره جمهوری اسلامی ایران گفت: این گزارش خود دلیل آشکاری است که شورای همکاری خلیج فارس با گذشت سی و دو سال و شکست بسیاری از سیاست‌هایش درقبال موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی، از شناخت واقعیات اطراف خود عاجز است و به رغم نداهای خیرخواهانه جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای همین شورا، هم‌چنان تحت تأثیر سیاست‌های منفی و غیرسازنده قرار دارد.

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی افزود: تکرار مواضع مداخله‌جویانه در قبال مالکیت و حاکمیت جمهوری اسلامی ایران بر جزایر تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی، هیچ‌گونه تأثیری بر واقعیت‌های موجود حقوقی و تاریخی نداشته و نخواهد داشت؛ این جزایر بخش لاینفک سرزمین ایران است و تمامی اقدامات انجام گرفته در جزایر مزبور، در چارچوب حقوق حاکمیتی جمهوری اسلامی ایران است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جای تأسف است که شورای همکاری در گزارش خود در مورد مذاکرات هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران با گروه 1+5، ادعاهایی را مطرح کرده که از یک سو نشان‌دهنده بی‌اطلاعی و از سوی دیگر بیانگر نیات سوء برخی اعضای این شورا نسبت به حل و فصل مسالمت‌آمیز موضوعات مهم منطقه‌یی و بین‌المللی است.

وی هم‌چنین افزود: مداخله نکردن در امور داخلی سایر کشورها به‌ویژه همسایگان و پیروی از سیاست احترام متقابل از جمله اصول پایدار و ثابت سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز