خبرگزاری کار ایران

علاءالدین بروجردی:

استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی اتهامی دروغ است

کد خبر : ۶۷۰۲۱

زدن اتهام دروغین به ارتش سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی نشانه دیگری از عجز و ناتوانی آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌شان در مقابله با دوست و مردم سوریه می‌باشد.

عدنان محمود سفیر سوریه در تهران ظهر امروز یکشنبه (92/02/08) با علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، سفیر سوریه در تهران در ابتدای این دیدار مراتب خرسندی بشار اسد رییس‌جمهور سوریه و دیگر مسوولان سوری به خاطر سفر هیات بلندپایه پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به دمشق را اعلام کرد و از تاثیر مثبت این سفر در تحکیم و تقویت مناسبات پارلمانی فیمابین خبر داد.

وی در این دیدار با قدردانی از سفر اخیر هیات ایرانی به دمشق، مواضع حکیمانه مقام معظم رهبری در حمایت از مردم سوریه را ستود و حمایت‌های بی‌دریغ جمهوری اسلامی ایران را مایه مباهات دولت و مردم سوریه خواند.

سفیر سوریه در بخش دیگری از سخنان خود تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای این کشور برای فراهم کردن مقدمات مداخله نظامی در سوریه به اتهام واهی استفاده از سلاح شیمیایی علیه مردم سوریه را محکوم کرد و گفت: این نشانه ناتوانی و ضعف آنان در برابر مقاومت ملت سوریه است.

عدنان محمود در ادامه این دیدار درخصوص بازگشت آرامش به کشورش با کمک ایران و دوستان واقعی سوریه ابراز اطمینان کرد.

علاءالدین بروجردی نیز در این دیدار با ابراز خشنودی از سفر به سوریه و دیدار با رییس‌جمهور و تنی چند از مقامات و مسوولان بلندپایه سوری، این سفر را گام مهمی در گسترش همکاری‌های پارلمانی فی‌مابین خواند.

وی هم‌چنین با اشاره به شکست دشمنان سوریه در مناطق مختلف طی روزهای اخیر گفت: زدن اتهام دروغین به ارتش سوریه مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی نشانه دیگری از عجز و ناتوانی آمریکا و متحدان منطقه‌ای‌شان در مقابله با دوست و مردم سوریه می‌باشد.

رییس گروه دوستی پارلمانی ایران و سوریه در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود، ایران را دوست واقعی سوریه خواند و افزود: با همه‌ی وجود مشکلات امروز مردم سوریه را درک می‌کنیم و از هیچ کمکی برای بازگرداندن آرامش و امنیت به این کشور دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از ابتدا بر حق تعیین سرنوشت مردم سوریه توسط خودشان تاکید داشته و همواره از راه حل سوری سوری در حل این بحران حمایت کرده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز امیدواری کرد: با کمک ایران و دوستان واقعی مردم سوریه به زودی شاهد استقرار ثبات و امنیت در سوریه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز