خبرگزاری کار ایران

سخنگوی سازمان ملل نقل قول بان‌کی‌مون در واشنگتن‌پست را رد کرد

asdasd
کد خبر : ۴۹۱۴۴

آنچه‌بان به این روزنامهٔ آمریکایی گفت: این بود «که ما نباید به ایران زمان بیشتری بدهیم و نباید وقت را تلف کنیم. ما اتفاقی را که در کره‌ شمالی افتاد، دیدیم».

سخنگوی سازمان ملل گزارشات رسانه‌ها مبنی بر اینکه دبیر کل این سازمان ایران را به استفاده از مذاکرات با گروه ۱+۵ به عنوان پوششی برای ساخت یک بمب هسته‌یی متهم کرده است، رد کرد.

به گزارش ایلنا، مارتین نسیرکی، سخنگوی سازمان ملل روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در پاسخ به سوالی درباره‌ گفت‌وگو‌بان کی مون با روزنامه‌ واشنگتن‌پست که در آن ظاهرا گفته بود ایران می‌تواند از مذاکرات به عنوان پوششی برای ساخت بمب استفاده کند، گفت:‌بان این را نگفت.

به گزارش خبرگزاری کویت، نسیرکی در پاسخ به اینکه آیا وی آنچه را که این روزنامه گزارش داد انکار می‌کند، گفت: نه. اما این نقل قول دقیقی از آنچه دبیر کل گفت نبود.

سخنگوی سازمان ملل افزود که آنچه‌بان به این روزنامهٔ آمریکایی گفت: این بود «که ما نباید به ایران زمان بیشتری بدهیم و نباید وقت را تلف کنیم. ما اتفاقی را که در کره‌ شمالی افتاد، دیدیم».

نسیرکی گفت: دبیرکل معتقد است که راه حل این مشکل از طریق مذاکرات و گفت‌وگوست. چنین مذاکراتی قرار است اواخر این ماه در قزاقستان (در تاریخ ۲۶ فوریه) در چارچوب گفت‌وگو با ۱+۵ انجام شود و وی بار‌ها گفته است که این برعهده ایران است به جامعه بین‌المللی ثابت کند که برنامه‌ هسته‌یی‌اش منحصرا برای اهداف صلح آمیز است. آن‌ها تاکنون این کار را انجام نداده‌اند. بنابراین این وظیفه بر عهده ایران است و این محتوای کلام دبیر کل در گفت‌وگو با روزنامه‌ واشنگتن پست بود.

سخنگوی سازمان ملل در پاسخ به اینکه چرا‌بان پرونده‌ ایران را به کره‌ شمالی ربط داد؟ گفت: به نظر من نباید این مساله را بیش از حد تجزیه و تحلیل کرد. دبیر کل تنها به لزوم تسریع پیشرفت در مذاکرات اشاره کرد، اینکه قرار است دور جدیدی از مذاکرات برگزار شود و اینکه ایران باید جامعه‌ بین‌المللی را راضی کند که برنامه‌اش برای اهداف صلح آمیز است.

اظهارات‌بان کی مون در گفت‌وگو با روزنامه‌ واشنگتن پست واکنش و اعتراض محمد خزاعی سفیر ایران در سازمان ملل را به دنبال داشت که روز جمعه به‌بان نامه نوشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز