خبرگزاری کار ایران

توافق ایران و آرژانتین بر سر آمیا

asdasd
کد خبر : ۴۱۷۸۴

آرژانتین برای تشكیل یك كمیسیون حقیقت‌یاب به منظور پیگیری پرونده بمب‌گذاری سال 1994 میلادی در مركز یهودیان بوئنوس آیرس با ایران به توافق رسید/قضات به طور مشترك انتخاب شده و اهل ایران و آرژانتین نیستند.

مقام‌های آرژانتین اعلام كردند كه این كشور برای تشكیل یك كمیسیون حقیقت‌یاب به منظور پیگیری پرونده بمب‌گذاری سال 1994 میلادی در مركز یهودیان بوئنوس آیرس با ایران به توافق رسیده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «كریستینا فرناندز كرچنر» رئیس‌جمهوری آرژانتین با اعلام این‌كه مقام‌های ایران و آرژانتین درباره تشكیل كمیته‌ای حقیقت‌یاب متشكل از قضات مستقل موافقت كرده‌اند، گفت كه وزرای خارجه دو كشور در حاشیه نشستی در اتیوپی یادداشت تفاهم امضا كردند.

بر مبنای اطلاعات اعلام شده، این قضات به طور مشترك انتخاب شده و اهل ایران و آرژانتین نیستند.

در این توافق‌نامه تاكید شده است كه بعد از تجزیه و تحلیل شواهد موجود، كمیسیون نظر خود را اعلام كرده و گزارشی درباره این‌كه این روند چگونه باید در چارچوب قانونی پیگیری شود، منتشر خواهد كرد.

رئیس‌جمهوری آرژانتین این توافق را تاریخی و متضمن حق اجرای قانون خوانده است.

وی تاكید كرد كه فارغ از این‌كه مشكلات بین كشورها تا چد حد پیچیده و دشوار باشد، گفت‌وگو و مذاكره تنها راه حل و فصل آنها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز