خبرگزاری کار ایران

معاون امور بین‌المللی وزارت امورخارجه:

ایران بر همکاری نزدیک با روسیه تاکید دارد

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۹۰

جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار و نیز در ظرفیت ریاست جنبش عدم تعهد رویکرد فعالانه خود را در امور منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت تامین صلح عادلانه و امنیت پایدار بین‌المللی دنبال می‌کند.

ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه در سفر به تهران با آخوندزاده، معاون امورحقوقی و بین‌المللی وزارت امورخارجه کشورمان دیدار و تبادل نظر نمود.

به گزارش ایلنا‏، معاون وزیرخارجه کشورمان در این دیدار ضمن اشاره به روابط راهبردی دو کشور گفت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار و نیز در ظرفیت ریاست جنبش عدم تعهد رویکرد فعالانه خود را در امور منطقه‌ای و بین‌المللی در جهت تامین صلح عادلانه و امنیت پایدار بین‌المللی دنبال می‌کند و در این چارچوب، بر رایزنی و همکاری نزدیک با روسیه به عنوان یک کشور مهم تاکید دارد.

در این دیدار، طرف روسی با اشاره به نقش فعال جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه‌ای و بین المللی و نیز با توجه به ریاست ایران بر جنبش عدم تعهد، بر ضرورت تداوم و تقویت روابط و همکاری‌های ایران و روسیه تاکید نمود.

همچنین طرفین در خصوص روابط دوجانبه، گفت‌وگوهای ایران و گروه 1+5 چشم انداز کنفرانس 2012 هلسینکی در مورد ایجاد خاورمیانه عاری از سلاح‌های هسته‌یی و همچنین موضوع سوریه به تبادل نظر و گفت‌وگو پرداختند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز