خبرگزاری کار ایران

واکنش ایران به اظهارات وزیر خارجه فرانسه؛

مهمانپرست: اشتباهات مقامات پیشین خود را تکرار نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۵۶۲۲

فرانسه را به‌عنوان کشور طرفدار ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای وابسته به آن می‌شناختیم اما اکنون به نظر می‌رسد دولت فرانسه در حال فاصله‌گیری از موضع سنتی خود در عرصه بین‌المللی است.

مهمان‌پرست: دولت فرانسه در حال فاصله‌گیری از موضع سنتی خود در عرصه بین‌المللی است

دستیار ویژه وزیر خارجه ایران اظهارات لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه پیرامون فعالیت‌های هسته‌یی جمهوری اسلامی ایران را غیرمسوولانه خواند و پیش‌بینی‌های بدون مدرک و سند وی را که تحت تاثیر فشارهای سیاسی صورت می‌گیرد رد کرد.

به گزارش ایلنا، رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: فرانسه را به‌عنوان کشور طرفدار ایفای نقش سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای وابسته به آن می‌شناختیم اما اکنون به نظر می‌رسد دولت فرانسه در حال فاصله‌گیری از موضع سنتی خود در عرصه بین‌المللی است.

او افزود: این سوال وجود دارد که چگونه وزیر خارجه فرانسه می‌تواند با بی‌اعتنایی تمام به بررسی‌های مستمر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در سال‌های اخیر که هرگونه انحراف جمهوری اسلامی ایران از مقاصد صلح‌آمیز را مردود دانسته، هم‌چنان از خطر دستیابی ایران به سلاح هسته‌یی سخن بگوید.

مهمان‌پرست گفت: امیدواریم وزیر خارجه فرانسه اشتباهات برخی مقامات پیشین این کشور را که در اتخاذ مواضع تند و غیر واقعی علیه جمهوری اسلامی ایران بعضا از آمریکا و رژیم صهیونیستی گوی سبقت را می‌ربودند تکرار نکرده و به مسیر حقوق بین‌الملل، ‌اعتدال و منطق پایبند باشد.

وی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران در حق برخورداری کامل از حقوق خود به‌عنوان عضو ان. پی. تی دست نخواهد کشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز