خبرگزاری کار ایران

خزاعی در شورای امنیت:

ایران در چارچوب گفته شده از اقدامات اخضر ابراهیمی حمایت می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۶۰

جمهوری اسلامی ایران معتقد است، که هرگونه مداخله نظامی خارجی علیه سوریه تنها بحران را بد‌تر می‌کند و باعث گسترش ناامنی در دیگر کشورهای منطقه می‌شود.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گفتگوهای نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه اخضر ابراهیمی با مقامات کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب آنچه گفته شد از اقدامات اخضر ابراهیمی حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایلنا، محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه شورای امنیت این سازمان تاکید کرد، جمهوری اسلامی ایران راه خروج از بحران کنونی در سوریه را تقویت پروسه سیاسی مسالمت آمیز در این کشور تحت نظارت منطقه‌ای و بین المللی و برقراری گفتگوی ملی بین مخالفان وحکومت سوریه در جهت ایجاد روند سیاسی مسالمت آمیز می‌داند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان که در جلسه شورای امنیت سازمان ملل در خصوص وضعیت خاورمیانه سخن می‌گفت، شرایط سیاسی و امنیتی فعلی در خاورمیانه را حساس و خطرناک خواند و افزود: اکنون بیشتر تهدیدات در این منطقه ناشی از تروریسم، افراط گرائی، نظامی شدن و وجود زرادخانه هسته‌ای رژیم صهیونیستی است و در این شرایط هرگونه اشتباه محاسبه، تصمیم غلط و مداخله نظامی تنها باعث افزایش افراط گرائی، تروریسم و درگیریهای فرقه‌ای می‌شود.

محمد خزاعی با حساس خواندن شرایط کنونی سوریه خاطر نشان ساخت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است، که هرگونه مداخله نظامی خارجی علیه سوریه تنها بحران را بد‌تر می‌کند و باعث گسترش ناامنی در دیگر کشورهای منطقه می‌شود.

وی تاکید کرد: بنابر این ایران معتقد است راه خروج از بحران کنونی در سوریه در تقویت پروسه سیاسی مسالمت آمیز جامع تحت ترتیبات نظارتی منطقه‌ای و بین المللی با هدف توقف دشمنی بین طرف‌ها و برقراری گفتگوی ملی بین مخالفان و حکومت سوریه در جهت ایجاد روند سیاسی مسالمت آمیز است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گفتگوهای نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه اخضر ابراهیمی با مقامات کشورمان اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب آنچه گفته شد از اقدامات اخضر ابراهیمی حمایت خواهد کرد.

لزوم اقدام شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فعالیتهای غیر قانونی و نقض قوانین بین المللی توسط رژیم اسرائیل در سرزمینهای اشغالی

محمد خزاعی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران و رئیس دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد، در جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد که در مورد وضعیت خاورمیانه تشکیل شده بود، طی سخنانی مواضع و دیدگاههای این جنبش در مورد آخرین تحولات فلسطین را تشریح و نگرانی شدید خود را از شرایط جاری در سرزمینهای اشغالی فلسطین بویژه کرانه باختری و نوار غزه ابراز کرد.

محمد خزاعی افزود: جنبش عدم تعهد متعهد به تداوم کمک به مردم فلسطین در جهت تحقق خواسته‌های مشروع و حقوق مسلم آن‌ها در چارچوب احترام و عدالت برای تعیین حق سرنوشت در کشور مستقل فلسطینی است.

سفیر و نماینده دائم کشورمان حمایت جنبش عدم تعهد از در خواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را در چارچوب حق مردم فلسطین برای تعیین حق سرنوشت واستقلال آن‌ها دانست و از اینکه همه تلاشهای انجام شده توسط گروههای بین المللی و منطقه‌ای از جمله گروه چهارجانبه (سازمان ملل، روسیه، اتحادیه اروپا و آمریکا) نتوانسته پیشرفتی داشته باشد و با ممانعت رژیم اسرائیل روبرو شده است، ابراز تاسف کرد.

محمد خزاعی نگرانیهای این جنبش از شرایط در زمینه‌های مختلف در سرزمینهای اشغالی را تشریح و تاکید کرد: بخشی از این نگرانی‌ها در مورد تشدید خشونت، تروریسم،‌نژاد پرستی، تخریب خانه‌ها، حملات به شهر‌ها و روستا‌ها در سراسر کرانه باختری اشغالی وحفاری در مسجد الاقصی و یورش به مساجد وحمله به نمازگزاران فلسطینی در بیت المقدس شرقی است، همچنین جنبش عدم تعهد نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم فعالیتهای شهرکسازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین بویژه در اطراف بیت المقدس شرقی را اعلام و آن رانقض قوانین بین المللی می‌داند و از جامعه بین المللی از جمله شورای امنیت می‌خواهد که در جهت توقف اقدامات غیر قانونی رژیم اسرائیل عمل کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز