خبرگزاری کار ایران

محمد خزاعی:

شورای امنیت با نقض قوانین بین المللی توسط رژیم صهیونیستی برخورد کند

کد خبر : ۱۲۷۲۲

جنبش عدم تعهد نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم فعالیتهای شهرکسازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین بویژه در اطراف بیت المقدس شرقی را اعلام کرد و آن رانقض قوانین بین المللی می داند.

محمد خزاعی نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل و رییس دفتر هماهنگی جنبش عدم تعهد خواستار لزوم اقدام شورای امنیت برای توقف فعالیتهای غیرقانونی و نقض قوانین بین المللی توسط رژیم اسرائیل در سرزمینهای اشغالی شد.

به گزارش ایلنا، خزاعی عصر دوشنبه به وقت محلی در نشست شورای امنیت در سخنانی مواضع و دیدگاههای این جنبش در مورد آخرین تحولات فلسطین را تشریح و نگرانی شدید خود را از شرایط جاری در سرزمینهای اشغالی فلسطین بویژه کرانه باختری و نوار غزه ابراز کرد.

وی اظهار داشت جنبش عدم تعهد متعهد به تداوم کمک به مردم فلسطین در جهت تحقق خواسته های مشروع و حقوق مسلم آنها در چارچوب احترام و عدالت برای تعیین حق سرنوشت در کشور مستقل فلسطینی می باشد.

نماینده دائم کشورمان حمایت جنبش عدم تعهد از در خواست فلسطین برای عضویت در سازمان ملل را در چارچوب حق مردم فلسطین برای تعیین حق سرنوشت واستقلال آنها دانست و از اینکه همه تلاشهای انجام شده توسط گروههای بین المللی و منطقه ای از جمله گروه چهارجانبه (سازمان ملل، روسیه،اتحادیه اروپا و آمریکا)نتوانسته پیشرفتی داشته باشد و با ممانعت رژیم اسرائیل روبرو شده است، ابراز تاسف نمود.

خزاعی نگرانیهای این جنبش از اوضاع حاکم بر سرزمینهای اشغالی را تشریح و تاکید کرد: بخشی از این نگرانیها در مورد تشدید خشونت، تروریسم، نژاد پرستی، تخریب خانه ها، حملات به شهرها و روستاها در سراسر کرانه باختری اشغالی و حفاری در مسجد الاقصی و یورش به مساجد وحمله به نمازگزاران فلسطینی در بیت المقدس شرقی می باشد،

وی گفت: همچنین جنبش عدم تعهد نگرانی عمیق خود را نسبت به تداوم فعالیتهای شهرکسازی در سرزمینهای اشغالی فلسطین بویژه در اطراف بیت المقدس شرقی را اعلام کرد و آن رانقض قوانین بین المللی می داند و از جامعه بین المللی از جمله شورای امنیت می خواهد در جهت توقف اقدامات غیر قانونی رژیم اسرائیل عمل نماید.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز