خبرگزاری کار ایران

زارع‌زاده در گفتگو با ایلنا خبر داد:

رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در کمیسیون شوراها

کد خبر : ۹۹۴۱۳

در طرح جامع جمعیت خانواده اعضای کمیسیون درباره بالا بردن نرخ جمعیت به دو و نیم درصد که مبنای آن چشم انداز آینده قانون و فرامین مقام معظم رهبری است بحث و بررسی اولیه را انجام دادند و ادامه بررسی آن را به جلسات بعدی موکول کردند.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس ضمن تشریح کلیات جلسه این کمیسیون از رسیدگی به طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده طبق فرامین رهبری و سند چشم انداز خبر داد.

عباس زارع‌زاده‌مهریزی نماینده مردم مهریز، خاتم و بافق در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی ایلنا در خصوص جلسه امروز عصر کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس اظهار داشت: در این جلسه ابتدا پیرامون اصلاح ماده قانونی درباره بیمه بحث و بررسی شد که تا جلسات بعدی به صورت مراعا گذاشته شد.

وی افزود: در این ماده اصلاحی به بیمه اجباری پرداختیم که در راستای آن خسارات ناشی از محکومیت جزایی و انتقال بیمه به اشخاص دیگر در ماده ۳ قانون بیمه مدنظر نمایندگان بود.

زارع‌زاده همچنین از موضوعات دیگر این جلسه یاد کرد و ادامه داد: همچنین به بحث طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده و در ادامه آن به اصلاح ماده ۲۷ که مربوط به رسیدگی به تخلفات رانندگی بود پرداخته شد.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس خاطرنشان کرد: در طرح جامع جمعیت خانواده اعضای کمیسیون درباره بالا بردن نرخ جمعیت به دو و نیم درصد که مبنای آن چشم انداز آینده قانون و فرامین مقام معظم رهبری است بحث و بررسی اولیه را انجام دادند و ادامه بررسی آن را به جلسات بعدی موکول کردند.

این نماینده مجلس همچنین از اصلاح طرح شورای عالی استان‌ها در قانون پنجم توسعه که پیرامون شهرداری‌ها بود در این کمیسیون خبر داد و گفت: کمیسیون شورا‌ها موضوع پایانی جلسه خود را با طرح اصلاحی شورای عالی استان‌ها به پایان رساند.

وی گفت: در این طرح که مختص به بانک عامل وابسته به شهرداری‌ها بوده اشاره شده که در راستای آن نمایندگان مجلس به این موضوع که نحوه اعتبار این بانک عامل باید توسط شورای عالی استان‌ها تعیین شود یا اینکه با مجوز شورای عالی پول و بانک مرکزی پرداخته شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز