خبرگزاری کار ایران

زارع زاده در گفت‌وگو با ایلنا:

اصولگرایان مرز خود را با افراطیون مشخص كنند

asdasd
کد خبر : ۹۹۲۶۸

برخی از اصولگرایان به دنبال آن بودند که با اتخاذ رویه تضعیف و تخریب طرف مقابل خود را حذف كنند/عقلای اصولگرا افراطیون را به مسیر آرامش و اعتدال دعوت کنند و در صورت عدم تمکین آن‌ها به این مسیر، آن‌ها را از خود دور کرده و برائت خود از تندرو‌ها و یا افراطی‌ها را برای افکار عمومی روشن و شفاف کنند.

سخنگوی کمیسیون شورا‌ها در مجلس نهم با بیان اینكه عقلای اصولگرا مرز خود را با افراطیون مشخص كنند، گفت:باید بپذیریم که دولت کنونی دولت جمهوری اسلامی و دولت منتخب مردم است و جریان اصولگرایی به ویژه پایداری‌ها باید خود را با این مسئله وفق دهند.

عباس زارع‌زاده مهریزی نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایلنا عدم وجود مدیریت منسجم را موجب تفرقه میان اصولگرایان دانست و اظهار داشت: شاید خود اصولگرایان هم فکر نمی‌کردند که نتیجه چند شاخه شدن آنها استقرار دولت اعتدال و ظهور مجدد اصلاح‌طلبان در عرصه قدرت باشد.

وی یادآور شد: اگر اصولگرایان خطی واحد برای خود تعریف و ترسیم می‌كردند، هم اکنون به این روز دچار نمی‌شدند اما آنها همچنان به این باور نرسیده‌اند که باید خط مشی واحد و مشخص ترسیم کنند و غرور در بین آن‌ها حاکم است.

این عضو کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس نهم ضمن تاکید بر اینکه مردم خواهان آرامش هستند، گفت: مردم با مشاهده تفرقه میان اصولگرایان به سمت گزینه مقابل رفتند و به نوعی دست رد به سینه اصولگرایان زدند.

زارع‌زاده همچنین در خصوص ضرورت تشکیل حزبی فراگیر در درون اصولگرایان افزود: اصولگرایان باید ابتدا به وحدت برسند و به دنبال آن تصمیمات بعدی را بگیرند وگرنه تاسیس حزب دیگری از سوی اصولگرایان تنها به تفرقه بیشتر میان آن‌ها دامن می‌زند.

وی یادآور شد: برخی از اصولگرایان همیشه به دنبال آن بودند که با رویه تضعیف و تخریب طرف مقابل خود را حذف كنند در حالی كه این امری غلط است و باید با بازنگری در درون خود این رویه را اصلاح کنند. همچنین شاهد آن بودیم که در میان اصول گرایان رادیکال‌های جوان و یا تندرو‌ها حضور پیدا کردند که عقلای جمع و بزرگان اصولگرا باید این مسئله را در بازنگری خود لحاظ کنند.

زارع‌زاده اظهار داشت: یکی از راهکارهایی که اصولگرایان می‌توانند در فضای فعلی به آن اقدام کنند این است که افراطیون را به مسیر آرامش و اعتدال دعوت کنند و در صورت عدم تمکین آن‌ها به این مسیر، آن‌ها را از خود دور کنند و برائت خود از تندرو‌ها و یا افراطی‌ها را برای افکار عمومی روشن و شفاف کنند.

وی گفت: ادبیات وهم آمیز جبهه پایداری اثرات مثبتی در جامعه ندارد و فردی که دولت منتخب ملت را به قورباغه تشبیه می‌کند دارای شأن اجتماعی بسیار ضعیف است.

وی خاطرنشان کرد: دولت همچنان نوپا است و اگر بخواهیم رفتاری علیه آن داشته باشیم بسیار غیرمنصفانه خواهد بود. توهین و یا تحقیر کار درستی نیست و باید بپذیریم که دولت کنونی دولت جمهوری اسلامی و دولت منتخب مردم است و جریان اصولگرایی به ویژه پایداری‌ها باید خود را با این مسئله وفق دهند.

نماینده مردم ابرکوه، بافق، خاتم و مهریز پیشنهاد كرد: بزرگان جبهه پیروان خط امام و رهبری،جامعه روحانیت و جامعه مدرسین گرد هم آمده و برای ماندگاری و ثبات این جناح در عرصه سیاسی یک روش منطقی و معقول در پیش بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز